اخبار, فناوری

امکان اتصال دو اپراتور به eSIM در اندروید ۱۳

امکان اتصال دو اپراتور به eSIM در اندروید ۱۳

احتمالا در اندروید ۱۳، دو اپراتور به صورت همزمان می‌توانند به eSIM یا سیمکارت الکترونیکی متصل شوند.
اه آینده و زمانی که گوگل کنفرانس سالانه توسعه دهندگان خود را برگزار کند اطلاعات بیشتری را در مورد اندروید ۱۳ منتشر خواهد کرد.

بر اساس گزارش فون آرنا، تاکنون اطلاعاتی فاش شده است. از جمله ویژگی‌هایی که در اندروید ۱۳ عرضه می‌شود این است که کاربران اندروید کنترل بیشتری بر روی چراغ قوه گوشی‌های خود خواهند داشت. یکی دیگر از ویژگی‌ها هم این است که به کاربران اجازه می‌دهد یک اعلان را با فشردن طولانی مدت صفحه نمایش با تقسیم صفحه باز کنند.

اسکن کد‌های QR نحوه تعویض اپراتور‌های کاربران گوشی‌های هوشمند در eSIM یا سیمکارت الکترونیکی است. کاربر کدی را اسکن می‌کند که به دستگاه او اجازه می‌دهد به ارائه دهنده بی سیم خود متصل شود. گویا گوگل قصد دارد امکان اتصال بیش از دو اپراتور فعال روی eSIM را به اندروید ۱۳ اضافه کند

گوگل در حال کار بر روی راهی است که به کاربران امکان می‌دهد در گوشی‌هایی که از اندروید ۱۳ پشتیبانی می‌کنند با یک تراشه eSIM، از قابلیت‌های دو سیم کارته برخوردار شوند. برای کسانی که با eSIM یا سیم کارت الکترونیکی آشنایی ندارند، باید بگوییم که eSIM یک جایگزین دیجیتالی برای سیم کارت‌های فیزیکی است و معمولا روی مادربورد داخلی گوشی نصب می‌شود.

ایجاد فضای کافی برای باتری و سخت افزار / اندروید ۱۳

یکی از مشکلات eSIM این است که تنها یک خط می‌تواند روی آن فعال باشد، اما راه حل گوگل می‌تواند این مشکل را حل کند. گوگل در سال ۲۰۲۰ حق ثبت اختراع این فناوری را دریافت کرد و ظاهرا قصد دارد آن را با انتشار نهایی اندروید ۱۳ در سه ماهه سال میلادی عرضه کند.

با پشتیبانی گوشی‌ها از فعال بودن دو سیم کارت در یک تراشه eSIM، سازندگان شاهد کاهش هزینه مواد مورد نیاز برای ساخت تلفن خواهند بود و در عین حال فضای خالی بیشتری در گوشی‌ها ایجاد می‌شود که می‌تواند برای افزودن سخت افزار اضافی یا باتری بزرگتر از آن استفاده شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *