اخبار, فناوری

اطلاعات ۲۰۰ هزار مشترک T-Mobile به سرقت رفت

اطلاعات ۲۰۰ هزار مشترک T-Mobile به سرقت رفت

اپراتور T-Mobile توسط هکر‌ها مورد تهاجم قرار گرفت و اطلاعات ۰.۲ درصد از مشترکان این اپراتور به سرقت رفت.

 به گزارش سیم سنتر سال ۲۰۲۰ برای تمامی مردم جهان سالی بسیار بد بود چرا که شیوع ویروس کرونا زندگی آن‌ها را تحت تاثیر قرار داد و خلاص شدن از شر این ویروس معلوم نیست چه زمانی اتفاق بیفتد. اما ظاهرا این سال برای مشترکان اپراتور T-Mobile بدتر هم بوده چرا که چندی پیش اعلام شد اطلاعات برخی از مشترکان این اپراتور توسط هکر‌ها فاش شده است. این اپراتور موبایلی با ارسال پیام به مشترکانش در مورد دسترسی غیرمجاز و مشکوک به داده‌های ذخیره شده در حساب‌های کاربری اختصاصی هکر‌ها هشدار داده است.

اپراتور تی موبایل اعلام کرد صرفا برخی از مشترکان این اپراتور مورد حمله قرار گرفته‌اند و بقیه مشترکان نیز باید مراقب اطلاعات هویتی خود باشند. تی موبایل همچنین اعلام کرده است که در حال انجام تحقیقات درباره علت وقوع این حمله سایبری است و در حال همکاری با متخصصان این حوزه است

حمله سایبری به T-Mobile چه بخش‌هایی را شامل شده است؟

اپراتور تی موبایل اعلام کرد به محض حمله سایبری به این شرکت، متخصصان امنیت سایبری وارد عمل شدند و فورا اطلاعات مربوط به این حمله به سازمان فدرال آمریکا گزارش داده شد. بر اساس اطلاعات منتشر شده حمله سایبری صورت گرفته به T-Mobile محدود به موارد FCC یا همان اطلاعات شبکه اختصاصی مشتریان بوده که اطلاعات اصلی مسترکان یعنی شمار تلفن، تعداد خطوط در مالکیت کاربر، تماس‌های گرفته شده و مدت زمان آن‌ها را شامل می‌شود.

تی موبایل در ادامه اعلام کرد که این حمله سایبری صرفا ۰.۲ درصد از مشترکان این شرکت را هدف قرار داده است، از طرفی هم نباید فراموش کرد که تی موبایل ۱۰۰ میلیون مشترک دارد و اطلاعات ۲۰۰ هزار نفر از این طریق به سرقت رفته است. با این حال باید منتظر بود و دید که این حمله سایبری از سوی چه کشور و به چه علتی انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *