اخبار

نیرنگ جدید ایرانسل و همراه اول؛ افزایش ۱۵ درصدی قیمت بسته های اینترنتی

بازگشت بسته‌های اینترنتی حذف شده

به گزارش سیم سنتر با وجود بازگرداندن بسته های اینترنتی پرمخاطب، بررسی ها از افزایش ۱۵ درصدی قیمت بسته های اینترنتی حکایت دارد. ایرانسل و همراه اول آن چنان زیرکانه حرفشان را به کرسی نشاندند که خیلی از مشترکان هنوز هم از کلاهی که سرشان رفته خبر ندارند؛ البته شاید هم این یک توافق پشت پرده بین آن ها و سازمان تنظیم مقررات است که مشترکان را به مرگ بگیرند تا به تب راضی شوند! این ماجرا که حالا بیشتر به یک سناریو شبیه است، از اواسط تیرماه شروع شد و اپراتورها با حذف بسته های بلند مدت پرطرفدار و همچنین افزایش قیمت برخی بسته ها، قلدرمآبانه یکه تازی کردند.

البته وزیر ارتباطات و سخنگوی دولت در واکنش هایی حمایت گونه از مشترکان، اظهاراتی را مطرح کردند و پیگیری ها به بازگردانده شدن بسته های اینترنتی پرطرفدار پس از 46 روز انجامید؛ این سناریو طی دو روز گذشته به این جا رسید که وزیر ارتباطات، معاون او و رئیس دفتر رئیس جمهور آن را به عنوان یک اقدام قابل تحسین و در راستای احقاق حقوق مردم معرفی و در بوق و کرنا کردند اما حالا بررسی ها نشان می دهد بازگردانده شدن بسته های اینترنتی پرطرفدار، با افزایش قیمت برخی بسته ها صورت گرفته و خبری از بازگشت قیمت ها به قبل از نیمه تیرماه نیست.

این در حالی است که همه جنجال های 40 روز اخیر این بود که دولت تاکید داشت اپراتورها باید قیمت ها را به شیوه قبل و پول های اضافه را هم به مردم بازگردانند.

افزایش ۱۵ درصدی قیمت بسته های اینترنتی

از روز گذشته کاربران اینترنت همراه، گلایه های بسیاری را مطرح کردند که از افزایش قیمت برخی از بسته ها حکایت دارد. بررسی های ما هم صحت این گلایه ها را تایید می کند و نشان دهنده افزایش ۱۵ درصدی قیمت بسته های اینترنتی است.

.

ایرانسل:

30 روزه 5 گیگ، قیمت قبل : 20 هزار و 500 تومان، قیمت جدید : 23 هزار و 600.
* 60 روزه 20 گیگ، قیمت قبل : 60 هزار تومان، قیمت جدید : 69 هزار تومان.
* 120 روزه 25 گیگ، قیمت قبل : 78 هزار تومان، قیمت جدید : 90 هزار تومان.
قیمت بسته های 90 روزه، 180 روزه و 365 روزه بدون تغییر به حالت قبل بازگشته است.

همراه اول:

30 روزه 4 گیگ، قیمت قبل : 18 هزار و 400 تومان، قیمت جدید : 21 هزار و 300 تومان.
* 30 روزه 7 گیگ، قیمت قبل : 24 هزار و 400 تومان، قیمت جدید : 28 هزار و 200 تومان.
* 60 روزه 18 گیگ، قیمت قبل : 54 هزار تومان، قیمت جدید : 62 هزار تومان.
همراه اول هم برخی بسته های خود از جمله بسته 365 روزه را بدون تغییر با قیمت قبل ارائه کرده است.

تایید گرانی توسط کارشناسان اپراتورها

این موضوع را از کارشناسان پاسخ گو در مراکز ارتباط با مشترکان دو اپراتور هم پیگیری کردیم. پاسخ دریافتی از مرکز همراه اول این بود: «از 27 مرداد قیمت بعضی از بسته ها گران شده و مجوز آن را هم گرفته ایم». کارشناس پاسخ گوی ایرانسل هم اعلام کرده: «فقط چند تا از بسته ها تغییر قیمت داشته است».

غرامت عجیب!

البته در کنار این افزایش قیمت، ایرانسل با ارسال پیامک به برخی مخاطبان خود اعلام کرد برای جبران حذف بسته های متنوع طی مدت اخیر، می توانند با شماره گیری کد پیامک شده، 2 گیگ اینترنت هدیه 7 روزه دریافت کنند. اقدامی که شاید بتوان آن را نوعی پرداخت غرامت به مشترکان ارزیابی کرد، هرچند که در این باره هنوز (تا ساعت19 سه شنبه) اظهارنظر رسمی منتشر نشده است . همچنین برخی کاربران از هدیه عجیب همراه اول خبر دادند و یکی از آن ها در این باره نوشت : «همراه اول اینترنت رایگان میده اما از اینترنت خودت کم می کنه و اون بسته هدیه، صد در صد بی مصرف تایمش تموم میشه!»

مرجع : روزنامه خراسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *