مقالات

اکانت واتساپ شما مسدود می‌شود اگر مرتکب این خطاها شوید!

اکانت واتساپ شما مسدود می‌شود اگر مرتکب این خطاها شوید!

به تازگی درباره ۹ خطایی که ممکن است منجر به ممنوعیت حساب مجرمان در اکانت واتساپ شود هشدار داده شده است.

به گزارش وب سایت سیم سنتر، به نقل از إرم نیوز؛ وب سایت آلمانی gige.de که در زمینه فناوری دیجیتال تخصص دارد، نشان می‌دهد که “واتساپ” ۹ قانون مهم را در زمینه استفاده تعیین کرده است که هیچکس مجاز به نقض آن نیست، در ادامه، این ۹ مورد را مرور می‌کنیم.

دلایلی که اکانت واتساپ شما را بخاطر آن بن (مسدود) می کند

۱- توهین به کاربران

هیچ کاربری مجاز به توهین، تهدید یا مزاحمت برای سایر کاربران و اظهارنظر‌های نژادپرستانه یا توهین آمیز نژادی در مورد آن‌ها نیست.

۲- دعوت به خشونت

واتساپ اجازه نمی‌دهد از آن برای تحریک خشونت یا انجام اقدامات غیرقانونی یا نامناسب استفاده شود. این امر در مورد به اشتراک گذاری مطالب مربوط به جنایات خشونت آمیز نیز صدق می‌کند.

۳- انتشار اخبار جعلی

از این پیام رسان برای انتشار اخبار دروغ با دروغ‌های عمدی، اظهارات غلط یا اظهارات گمراه کننده استفاده نمی‌شود.

۴- ارسال هرزنامه

هر پیامی که به دفعات زیاد در واتساپ پخش شده باشد ممکن است نوعی هرزنامه محسوب شود. هرزنامه‌های های واتساپ گاها به شکل تبلیغاتی، شایعه و حتی کلاهبرداری هستند. برای مقابله با این گونه هرزنامه‌ها باید از بازنشر آن پیام جلوگیری شود و شماره فرستنده بلاک شود.

هرزنامه‌ها در شبکه های اجتماعی می‌توانند در دردسرساز باشند بنابراین کاربران واتساپ مجاز به توزیع “پیام‌هایی مانند پیام‌های گروهی” به دفعات زیاد نیستند و استفاده از “پیام رسانی خودکار” یا “تماس خودکار” ممنوع است؛ بنابراین پیام‌ها یا تماس‌هایی که از قبل ضبط شده و به طور خودکار در زمان معینی به صورت پی در پی ارسال می‌شوند مجاز نیستند، اما تنها در صورتی که از طرف واتساپ تأیید داشته باشید، استثنا وجود دارد.

۵- جعل هویت

واتساپ نیازی به نام واقعی ندارد و کاربران را می‌توان با شماره تلفن آن‌ها شناسایی کرد. در حالی که نام را می‌توان آزادانه انتخاب کرد، اما شما مجاز نیستید وانمود کنید که فردی با هویت متفاوت هستید.

۶- توزیع بدافزار‌ها

شما مجاز به استفاده از پیام رسان برای توزیع ویروس‌ها یا بدافزار‌ها نیستید.

۷- جاسوسی از کاربران

شما مجاز به جاسوسی از طریق واتساپ کاربران نیستید و همچنین نمی‌توانید از کاربران یا درباره آن‌ها به صورت غیرمجاز یا غیرمجاز اطلاعاتی دریافت کنید.

۸- تغییر مکرر شماره تلفن همراه

واتساپ با یک شماره تلفن همراه مرتبط است، هیچ حسابی وجود ندارد که بتوانید بدون شماره تلفن و فقط با نام کاربری و رمز عبور وارد آن شوید. پس اگر شماره تلفن همراه خود را اغلب تغییر می‌دهید، واتساپ می‌تواند شما را از مراحل تأیید خارج کند.

۹- هک یا دستکاری کد در واتساپ

هر کسی که بخواهد پیام رسان را هک کند یا کد را دستکاری کند بلافاصله مسدود می‌شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *