اخبار, فناوری

اگر شرایط جدید واتساپ را نپذیریم چه می‌شود؟

اگر شرایط جدید واتساپ را نپذیریم چه می‌شود؟

پیامرسان واتساپ درباره سرنوشت حساب‌هایی که شرایط جدید واتساپ را نمی‌پذیرند توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش وب سایت سیم سنتر، به نقل از د هکرنیوز؛ واتساپ روز جمعه اعلام کرد حساب‌های کاربری را که از 15 ماه می سیاست حفظ حریم خصوصی جدید آن را نمی پذیرند غیرفعال خواهد کرد و افزود که همچنان به آن‌ها یادآوری می کند که شرایط جدید را بپذیرند.

این سرویس پیام رسان متعلق به فیسبوک در بیانیه ای گفت: “حساب کاربری هیچکس حذف نمی‌شود اما فعالیت در واتساپ برای آنان که شرایط جدید واتساپ را نپذیرند غیرممکن می‌شود. این در حالی است که این شرکت قصد داشت حساب هایی که توافق نامه اشتراک داده را رعایت نکنند و تصمیم بگیرند اطلاعات حساب واتساپ خود را با فیسبوک به اشتراک نگذارند را کاملاً غیرقابل دسترسی کند.

بروزرسانی جدید

شرایط جدید واتساپ

اما براساس گفته‌های جدید، حساب‌ها حذف نمی‌شوند بلکه برای مدت کوتاهی شما قادر به دریافت تماس و اعلان خواهید بود، اما قادر به خواندن یا ارسال پیام از برنامه نخواهید بود. در حالی که مقرر شده بود در سیاست حفظ حریم خصوصی تجدید نظر شود اما واتساپ از تصمیم خود صرف نظر نکرده و افرادی که تغییرات را قبول ندارند را با پیام‌های “محدودیت عملکرد” و “یادآوری بروزرسانی” همچنان به پذیرش این شرایط سوق می دهد.

واتساپ گفت: “شما قادر به دسترسی به لیست گفتگوی خود نخواهید بود ، اما همچنان می توانید به تماس های صوتی و تصویری  ورودی پاسخ دهید. اگر اعلان ها را فعال کرده باشید ، می توانید روی آنها ضربه بزنید تا پیام را بخوانید یا به آن پاسخ دهید یا تماس تلفنی یا ویدیویی از دست رفته را برگردانید.” در نهایت ، کاربران حتی اگر پس از چند هفته محدودیت با شرایط اصلاح شده موافقت نکنند این ویژگی‌ها نیز برایشان غیرقابل دسترسی می‌شود و پس از 120 روز غیرفعال بودن، حساب واتس اپ خود به خود حذف می‌شود.

واتساپ پیش‌تر گفته بود این به روزرسانی امکان اشتراک گفت‌و‌گوهای شخصی کاربر یا سایر اطلاعات پروفایل را با فیس بوک به اشتراک نمی‌گذارد و در عوض شفافیت بیشتری در مورد نحوه جمع آوری و اشتراک گذاری داده های کاربر هنگام استفاده از این برنامه را برای تعامل با مشاغل فراهم می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *