اخبار, فناوری

فیسبوک با ویژگی جدید همسایگی رقیبی برای Nextdoor

فیسبوک با ویژگی جدید همسایگی رقیبی برای Nextdoor

قابلیت جدید فیسبوک ، شرکت فیسبوک قابلیت جدیدی را معرفی کرده که به کاربران اجازه می دهد در گروه های محلی که فعلا در کانادا در دسترس است، عضو شوند.

به گزارش وب سایت سیم سنتر ، به نقل از انگجت؛ شرکت فیسبوک در حال آزمایش ویژگی همسایگی است، ویژگی شبیه به برنامه Nextdoor که راهی را برای عضویت در گروه‌های جامعه محور در کانادا فراهم می‌کند. این شرکت همچنین بزودی این ویژگی را در شهر‌های ایالات متحده نیز گسترش می‌دهد.

جزئیاتی درباره ویژگی همسایگی فیسبوک

سال گذشته برخی از کاربران نسخه اولیه این ویژگی را دریافت کردند و فیسبوک در آن زمان اعتراف کرد که واقعاً چنین ابزاری را آزمایش می‌کند. اکنون، فیسبوک جزئیات آنچه ویژگی همسایگی می‌تواند انجام دهد را توضیح داده است. به زبان ساده، این ویژگی یک بخش اختصاصی برای گروه‌ها است که می‌تواند به کاربر کمک کند با جامعه محلی ارتباط برقرار کرده و مکان‌های جدیدی برای گشت و گذار در این نزدیکی موقعیت مکانی خودش پیدا کند.

وقتی کاربری به این ویژگی دسترسی پیدا کرد، می‌تواند به یک گروه محله برای شهر خود و همچنین گروه‌های دیگری در شهر‌های اطراف بپیوندید. اگر می‌خواهد همسایگان فقط چیز‌های خاصی در مورد او بدانند، می‌تواند یک نمایه ویژه محله ایجاد کند که متفاوت از مشخصات اصلی او باشد، کاربران برای عضویت در این برنامه باید ۱۸ سال به بالا داشته باشند. اگر کاربری به دنبال یافتن افرادی با علایق مشترک است، می‌تواند گروه‌هایی را برای فعالیت‌های خاص مثلاً بازی‌های ویدیوئی پیدا یا گروه خود را ایجاد کند.

قابلیت جدید فیسبوک

هشدار فیسبوک برای استفاده از این ویژگی

فیس بوک صفحه‌ای را نشان می‌دهد که به کاربر یادآوری می‌کند هنگام عضویت در یک گروه مهربان باشد. در این اطلاعیه آمده است: “با همسایگان بدون توجه به نژاد، قومیت، ملیت، گرایش مذهبی، گرایش جنسی، جنسیت توانایی دوست و مهربان باشید.” محله‌ها زیر نظر پلیس خواهند بود و کاربران می‌توانند مواردی را گزارش دهند که در صورت نقض واقعی دستورالعمل فیسبوک این افراد و پست‌ها را حذف می‌کند.

اینکه فیسبوک این اطلاعیه را منتشر کرده جای تعجب نیست. بسیاری از افراد از سیستم عامل‌های آنلاین برای ایجاد نژادپرستی و نفرت استفاده می‌کنند و شرکت‌ها باید به فکر راه حلی برای حل این مسئله باشند. به عنوان مثال Nextdoor اخیراً اعلان ضد نژادپرستی را معرفی کرده که در صورت تشخیص عباراتی که در آن‌ها نژاد پرستی دیده می‌شود، نویسنده را وادار می‌کند که در استفاده از چنین زبانی تجدید نظر کند. سال گذشته، از آنجا که از این سرویس برای تهیه گزارش‌های مغرضانه نژادی استفاده می‌شد، ویژگی Forward to Police نیز از طرف Nextdoor معرفی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *