مقالات

مدارک لازم جهت خرید و فروش سیم کارت

مدارک لازم جهت خرید و فروش سیم کارت

در این مقاله قصد داریم شما را با روش ها و مدارک لازم برای خرید سیم کارت همراه اول آشنا نماییم. قبل از خواندن مقاله، لازم است به این نکته توجه کنید که معامله سیم کارت همراه اول چه از نوع اعتباری و چه از نوع دائمی، یک معامله رسمی بوده و نیازمند ارائه مدارک و تنظیم سند مالکیت است. با انتقال رسمی مالکیت، فرد به عنوان مالک سیم کارت تلقی خواهد شد. زمانی که یک سیم کارت به فردی فروخته می­شود، تمامی مسئولیت حقوقی سیم کارت بر عهده مالک آن خواهد بود. بسیاری از خدمات از جمله غیر فعال کردن سیم کارت، ارائه ریز مکالمات و … تنها به صاحب و مالک سیم کارت ارائه می­شود.

اگرشما زمانی قصد داشته باشید که سیم کارت کار کرده یا به اصطلاح دست دوم خرید کنید باید حتما مالکیت سیم کارت را به نام خود تغییر بدهید یعنی باید مالکیت را از فروشنده سیم کارت گرفته ودر حضور فروشنده مالکیت آن را به نام خودتان تغییر دهید.

طبق ابلاغیه وزارت ارتباط و فناوری هر شخص حقیقی میتواند حداکثر 10 سیم کارت فعال داشته باشد.

یک نکته مهم در تغییر مالکیت سیم کارت

اگر سیم کارتی را تازه خریداری کرده اید یا جدیدا ثبت نام یا تعویض کرده اید، به یاد داشته باشید که بعد از گذشت حداقل  20 روز می‌توانید برای انتقال مالکیت آن اقدام کنید و قبل از این مدت زمان، تغییر مالکیت سیم کارت امکان پذیر نخواهد بود.

مدارک مورد نیاز جهت خرید سیم کارت :

 

تمامی مشتریان گرامی که قصد خرید انواع سیم کارت همراه اول ایرانسل و رایتل را دارند میتوانند با همراه داشتن مدارک زیر جهت خرید سیم کارت اقدام کنند.

۱- همراه داشتن اصل مدرک شناسایی معتبر ( کارت ملی یا شناسنامه جدید و یا گواهینامه )

۲- حضور صاحب مدرک شناسایی در دفتر

 

مدارک لازم جهت فروش سیم کارت همراه اول:

مشترکین سیم کارت همراه اول 0912 که قصد فروش سیم کارت خود را دارند میتوانند با مدارک زیر اقدام به فروش سیم کارت خود کنند:

۱- همراه داشتن اصل مدرک شناسایی معتبر

۲- حضور شخص مالک سیم کارت در دفتر

۳- سیم کارت مورد معامله

لازم به ذکر است که در صورتی که سیم کارت شما دارای تعویض سیم کارت باشد تا ۲۰ روز قابل تغییر نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *