اخبار, موبایل

اطلاعات برجسته و مهم از آخرین به روزرسانی iOS 14.5

اطلاعات برجسته و مهم از آخرین به روزرسانی iOS 14.5

شرکت اپل به روز رسانی سیستم عامل جدید خود را در اختیار کاربران قرار داد که این نسخه جدید ویژگی حریم خصوصی تازه ای را در خود گنجانده است.

به گزارش خبرنگار وب سایت سیم سنتر، به نقل از اسلاتی؛ کاربران آیفون در سراسر جهان، پس از بارگیری آخرین به روزرسانی در سیستم عامل Apple IOS، با دریافت این سوال که آیا می‌خواهند سیستم آن‌ها را ردیابی کند، یک سری پیام ناآشنا دریافت کردند. IOS 14.5 شامل بسیاری از ویژگی‌های جدید است، اما به ویژگی‌ جدیدی دارد که به انقلابی در حریم خصوصی معروف شده و از نزدیک نظارت می‌شود که ATT یا شفافیت ردیابی نام دارد.

این نسخه جدید همچنین دارای ویژگی‌های جدید دیگری از جمله ایموجی واکسن است که دوباره طراحی شده و ویژگی شناسایی چهره به روز شده که به کاربر کمک می‌کند تا در هنگام استفاده از ماسک، بتواند قفل آیفون را سریع باز کند و همچنین صدا‌های جدیدی را در دستیار صوتی Siri ایجاد کند.

iOS 14.5

ویژگی حریم خصوصی یا فروشنده اطلاعات؟

شرکت اپل در میان اعتراض شدید رقبا و شکایت‌ها از این شرکت در فرانسه، ویژگی‌های حفظ حریم خصوصی در سیستم عامل آیفون را که نام آن iOS 14.5 است، تغییر داد. اولین باری که کاربران پس از به روزرسانی هر برنامه را باز می‌کند، یک سوال ساده مشاهده می‌کنند: “آیا می‌خواهید فعالیت خود را در برنامه‌ها و وب سایت‌های شخص ثالث ردیابی کنید؟ ” همچنین به آن‌ها دو گزینه برای پاسخ می‌دهد: ردیابی نکنید یا مجاز است.

به گزارش العربیه، توسعه دهندگان برنامه‌ها فاش کردند که صد‌ها تریلیون عملکرد و رویداد کاربران به طور روزانه ردیابی می‌شود و این برنامه‌ها داده‌های زیادی را برای چندین شریک مانند فیسبوک و گوگل ارسال می‌کنند. هر بار که یک کاربر آیفون بین برنامه‌ها گشت و گذار می‌کند و وب سایتی را از طریق سافاری مرور می‌کند، یک نسخه از داده‌ها در IDFA ذخیره می‌شود که به صنعت تبلیغات آنلاین امکان می‌دهد نمایه‌ای از رفتار‌های مصرف شده توسط مشتریان ایجاد کرده و تبلیغات مربوطه را به آن‌ها ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *