Simcard, همراه اول

اصول قیمت گذاری سیم کارت

اصول قیمت گذاری سیم کارت

تعیین قیمت سیم کارت 0912 کار سختی نیست و نیاز به دانش اولیه و کمی تجربه دارد.

وقتی صحبت از قیمت گذاری سیم کارت می شود، افراد زیادی برای دریافت قیمت سیم کارت خود با ما تماس می گیرند. برخی فقط به دنبال قیمت واقعی سیم کارت هستند، برخی دیگر در صدد فروش سیم کارت هستند.

در این میان با توجه به تجربه‌ای که در طول سال‌های اخیر به دست آورده‌ایم می‌توانیم به جرئت بگویم که درصد بالایی از افراد نسبت به قیمت ارائه شده برای سیم کارتشان جبهه می‌گیرند و به سختی آن را می‌پذیرند و حتی در برخی از موارد ممکن است مالک سیم کارت نسبت به کارشناسی که قیمت گذاری را انجام داده بدبین ‌شود یا حتی وی را به کم تجربگی یا کلاه‌برداری متهم کند.

با وجود تمام تجربیاتی که در سال های اخیر به دست آورده ایم، می توان گفت که این دلیل اصلی تفاوت قیمت بین گفته های کارشناس و چیزی که مشتری انتظار دارد تنها یک چیز است .نداشتن تجربه کافی در ارزیابی سیم کارت ها و شناخت بازار از اعداد مختلف.

بسیاری از اوقات افراد کم تجربه تصور اشتباهی در مورد نوع رند و حتی ارزش خط خود دارند.در اغلب موارد انتظارات صاحب سیم کارت کارشناسی نشده است، بنابراین برای قیمت سیم کارت رقم بالاتری را ارائه می دهد.

در این مقاله به صورت کاملا ویژه نگاهی به اصول قیمت گذاری سیم کارت و روند قیمت گذاری آن خواهیم داشت.

نحوه اصول قیمت گذاری سیم کارت های 0912

مرحله اول: تشخیص نوع رندی سیم کارت

در مرحله اول کارشناس به بررسی نوع کدها و اعداد رند می پردازد.پس از در نظر گرفتن این دو مورد، لازم است  یک پایگاه اطلاعاتی گسترده که شامل انواع شماره‌ها باشد ، دسترسی پیدا کرد . در این مرحله کارشناس شماره های مشابه این سیم کارت را پیدا کرده و قیمت آنها را با یکدیگر مقایسه می کند. توجه داشته باشید که فقط مقایسه یک شماره با شماره دیگر برای بدست آوردن محدوده قیمت کافی نیست.همچنین، هنگامی که سیم کارت دقیق را شناختید، باید آن را با بسیاری از سیم کارت های دیگر در همان دسته مقایسه کنید.

مرحله دوم: کیفیت ارقام را بررسی کنید

به جز نوع رند، کیفیت ارقام نیز در قیمت سیم کارت بسیار مهم است.به عنوان مثال، اگر سیم کارت شما یک رقم کوچک باشد یا فقط از دو، سه یا چهار رقم تشکیل شده باشد، می تواند روی قیمت سیم کارت شما تأثیر بگذارد.

مرحله سوم : تعیین قیمت پایه

یکی دیگر از مراحل مهم در اصول قیمت گذاری سیم کارت ، تعیین قیمت پایه سیم کارت است.به عنوان مثال برای اینکه سیم کارتی با پیش شماره 09121 دارای رند جفت جفت از آخر است، ابتدا باید بتوانیم قیمت پایه کد را بدست آوریم.برای بدست آوردن قیمت پایه کد نیز می توان از تحقیق و جستجو استفاده کرد.پیدا کردن قیمت پایه تا حد زیادی کمک می‌کند که در مسیر درست قیمت گذاری قدم بردارید.

مرحله چهارم : کمیاب بودن شماره را بررسی کنید.

در این مرحله باید بررسی کنید که شماره های مشابه این سیم کارت تا چه حد در بازار موجود است. هر چه تعداد شماره های مشابه کمتر باشد، قیمت سیم کارت بیشتر می شود.علت کمیاب بودن برخی از شماره‌ها نیز این است که برخی از کدها از لحاظ آماری و شبکه‌ای، تعداد کمی دارند و به اصطلاح کمیاب‌تر هستند.

مرحله پنجم : نو یا کارکرده بودن سیم کارت

همانطور که می دانید سیم کارت ها به صورت صفر و دست دوم خرید و فروش می شوند. سیم کارت‌های صفر و بدون کارکرد قیمت بالاتری نسبت به سیم کارت‌های مشابه دست دوم دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *