سایر

انواع سیم کارت های بین المللی

سیم کارت بین المللی

سیم کارت بین المللی به صورت آنی و از طریق پست برای کاربران ارسال می شود. یعنی پس از ثبت نام و خرید این نوع سیم کارت ها، پس از مدتی مامور پست سیم کارت را در اولین فرصت و سریعترین زمان ممکن به دست کاربر می‌رساند.

با توجه به سفرهای برون مرزی کاربران تلفن های همراه و هزینه های سرسام آور رومینگ، کاربران می توانند به جای پرداخت این هزینه ­های سرسام آور از راه­ حل های بهتری استفاده کنند.

با یک سیم کارت بین المللی می توانید به راحتی به سراسر جهان سفر کنید

کاربران می توانند یک سیم کارت بین المللی برای سفرهای خارجیشان تهیه و یا یک سیم کارت محلی در کشور مورد نظرشان خریده و از آن استفاده کنند. با داشتن سیم کارت بین‌المللی می‌توانید با خیالی آسوده به سراسر دنیا سفر کنید و با تعرفه مناسب در تمامی کشورهای جهان به مکالمه با دوستان و آشنایان خود بپردازید.

خرید سیم کارت بین المللی کمی متفاوت تر از دیگر سیم کارت ها می باشد و نمی توان با مراجعه به تمامی مراکز فروش سیم کارت اقدام به تهیه آنها نمود.

سیم کارت های بین المللی توسط شرکت های مختلفی در سطح جهان ارائه می‌شود و این طور نیست که مثلا یک شرکت مسئول ارائه این خدمات بوده و تنها یک سیم کارت بین المللی در دنیا وجود داشته باشد بلکه سیم کارت های بین المللی با برند ها و نام های گوناگون به فروش می‌رسند که هر کدام از آن ها نیز در فضای رقابتی، خدمات و کاربردهای گوناگونی را برای جذب بیشتر مشتری ارائه می‌دهند که می‌تواند در نهایت موجب بهبود خدمات دریافتی کاربر شود.

در حال حاضر کمتر مراکزی در کشورمان هستند که اقدام به فروش سیم کارت های بین المللی کنند و به صورت حضوری به فروش برسانند. اما بسیاری از سایت های فروش سیم کارت هستند که روی فروش سیم کارت های بین الملل تمرکز دارند؛ به این گونه که سیم کارت ها را به صورت اینترنتی و در فضای مجازی به فروش می‌رسانند و پس از مدتی از طریق پست برای خریدار ارسال می‌کنند.

سیم کارت های بین المللی، به صورت فوری و از طریق پست به دست مشترک می‌رسد. یعنی پس از ثبت نام و خرید این نوع سیم کارت ها، پس از مدتی مامور پست سیم کارت را در اولین فرصت و سریعترین زمان ممکن به دست کاربر می‌رساند.

انواع سیم کارت های بین المللی

سیم کارت oneSim

اولین سیم کارت بین المللی که مورد بررسی قرار گرفت، سیم کارت بین المللی oneSim است. این سیم کارت ها توسط شرکت بلمونت تلکام آمریکا (Belmont Telecom) که یک شرکت مخابراتی است، ارائه می گردند. از طریق سیم کارت های بین الملل oneSim می‌توانید طرح های مختلفی را خریداری کنید.

سیم کارت پلاس، طرحی است که برای تماس های بین الملل و ارسال و دریافت پیام کوتاه و همچنین استفاده از داده ها به صورت محدود به فروش می‌رسد. طرح دیگر سیم کارت، داده ها و رومینگ می‌باشد که می‌تواند همه امکانات سیم کارت های معمولی مانند تماس، پیام کوتاه و داده را فراهم آورد. طرح سوم سیم کارت های oneSim ، سیم کارت اروپاست که طی آن تماس ها، پیام ها و داده ها در کشور های اروپایی فعال هستند.

این سیم کارت ها دو شماره مجزا دارند که یکی مختص کشور های آمریکا، انگلیس، کانادا و استرالیا است و دومی مختص دیگر کشورهای اروپایی است. این نوع سیم کارت ها از نوع سیم کارت های اعتباری هستند که بصورت پیش پرداخت، شارژ اولیه ای باید خریداری شود و پس از آن می‌توان سیم کارت را شارژ کرد. در ضمن تماس های ورودی oneSim به صورت کلی رایگان هستند و ارسال پیام نیز در بسیاری از کشور ها بدون هزینه و کارمزد انجام می‌شود.

سیم کارت WorldSim

سیم کارت های WorldSIM نیز نوع دیگری از سیم کارت های بین المللی هستند که می‌توانند در بیش از ۲۰۰ کشور مختلف جهان امکان تماس صوتی و ارسال پیام کوتاه را به کاربر ارائه کنند. این سیم کارت ها در چند طرح مختلف به فروش می‌رسند. این سیم کارت ها با طرح بی نهایت یا بدون حجم که امکان تماس از طریق برنامه های صوتی را فراهم می‌آورد که البته به حدود ۵۰ میلیون نقطه دسترسی وای فای در کشور های مورد پشتیبانی WorldSIM نیز متصل می‌شود.

طرح داده های WorldSIM نیز مخصوص اینترنت همراه است که صرفا این امکان را به مشترک می‌دهد. طرح بین المللی آن نیز امکان تماس صوتی، ارسال پیام و نیز داده ها را به مشترک می‌دهد.

مسافرت انگلیس نام طرح چهارم سیم کارت های WorldSIM است که به کاربر در داخل یا خارج از کشور انگلستان، دسترسی به امکانات کامل یعنی تماس صوتی، ارسال پیام کوتاه و نیز استفاده از داده های تلفن همراه را می‌دهد.

سیم کارت KeepGo

سیم کارت های KeepGo نیز نوع دیگر سیم کارت های بین الملل هستند. این نوع از سیم کارت ها، ویژه استفاده از داده های تلفن همراه است. یعنی در این سیم کارت ها امکان برقراری تماس صوتی و ارسال و دریافت پیام وجود ندارد در عوض به طور کامل می تواند خیال کاربر را از دسترسی به اینترنت پایدار و با سرعت مناسب راحت کند.

سیم کارت GoSim

GoSIM نام دیگری از شرکت های ارائه دهنده سیم کارت بین الملل است. GoSIM نیز طرح های گوناگونی دارد که به چهار نوع خلاصه می‌شود. طرح بین المللی GoSIM می‌تواند تماس صوتی، پیام کوتاه و داده را در همه جای دنیا برای کاربر فراهم کند.

طرح داده آن نیز تمرکز اصلی خود را روی داده های بین المللی و بسته های اینترنتی قرار داده است. همچنین طرح اروپای GoSIM تماس صوتی، پیام کوتاه و داده را در کشور های اروپایی به مشترک خود ارائه می‌دهد.

در طرح چهارم که مختص کشور آمریکاست و به طرح ایالات متحده شهرت دارد، فقط تماس های بین المللی در این کشور در دسترس است و سایر امکانات سیم کارت غیر قابل دستیابی می‌باشد.

سیم کارت KnowRoaming

سیم کارت KnowRoaming برعکس سایر سیم کارت ها، سیم کارت محلی را به سیم کارت بین الملل تبدیل می‌کنند. یعنی وقتی در کشور دیگری هستید، به شبکه محلی برای رفع نیاز های خود متصل می‌شوید و دیگر سیم کارت جدیدی تهیه نمی‌کنید و چیزی شبیه به همان رومینگ بین الملل اما با هزینه کمتری فراهم می‌گردد.

سیم کارت های GigSky هم مانند کیپ گو روی داده ها تمرکز می‌کنند؛ به این ترتیب امکان برقراری تماس صوتی با آن وجود ندارد. GigSky بسته هایی از ۵۰ مگ تا ۵ گیگابایتی را به مشترکین می‌فروشد که می‌تواند نیاز مشترک در زمینه داده های تلفن همراه را به طور کامل رفع نماید. افرادی که از گوشی اپل استفاده می‌کنند می ‌وانند GigSky را در گوشی خود با امکانات بیشتری استفاده کنند.

از کجا سیم کارت بین المللی بخریم؟

در حال حاضر کمتر مراکزی در کشورمان هستند که اقدام به فروش سیم کارت های بین المللی کنند و به صورت حضوری به فروش برسانند. اما بسیاری از سایت های فروش سیم کارت هستند که روی فروش سیم کارت های بین الملل تمرکز دارند؛ به این گونه که سیم کارت ها را به صورت اینترنتی و در فضای مجازی به فروش می‌رسانند و پس از مدتی از طریق پست برای خریدار ارسال می‌کنند.

اغلب سایت هایی که چنین کاری می‌کنند سایت های معتبری هستند اما برای اطمینان بیشتر در موقع خرید از سایت های فروش سیم کارت بین المللی و پرداخت وجه بهتر است نکات امنیتی در پرداخت وجه را رعایت کنید تا با صفحات فیشینگ که اطلاعات کارت را به سرقت می‌برند دارایی موجود در کارت اعتباری تان به خطر نیفتد.

خرید سیم کارت بین المللی قابل استفاده در ایران

همان طور که گفته شد سیم کارت‌های بین‌المللی دارای اینترنت هستند و قابلیت تماس و پیامک دارند اما باید در نظر داشته باشید که به دلیل تحریم‌ها ممکن است این خطوط در داخل ایران آنتن‌دهی نداشته باشند. بنابراین قبل از خرید سیم کارت حتما این موارد رو بررسی کنید.

سیم کارت بین المللی رند

سیم کارت بین‌المللی نیز همانند دیگر سیم کارت‌ها دارای خطوط رند و معمولی هستند و شما می‌توانید با صرف هزینه بیشتر شماره رندتری را برای خود خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *