اخبار, اپراتورها

سیم کارت رایگان انارستان / تخفیف ۲۰ تا ۵۰ درصدی روی بسته‌های مکالمه و اینترنت

سیم کارت رایگان انارستان

شرکت همراه اول برای استفاده دانش آموزان ایرانی از اینترنت پاک، طرحی را به نام سیم کارت رایگان انارستان راه اندازی کرد.

بعد از ورود اینترنت و گسترش آن در کشور ما، وجود گوشی‌های هوشمند، اینترنت همراه و خانگی؛ دسترسی به محتوا‌های متنوع و فراوان به سادگی آب خوردن است و تنها کافی است کلمه‌ای را در گوگل جستجو کنید تا دنیایی از اطلاعات پیش روی شما قرار بگیرد.

خیلی از این محتوا‌ها و سایت‌های نمایش داده شده مشکلات اخلاقی و آموزه‌های مغایر با فرهنگ ما دارند و قشر کودک و نوجوان تنها با استفاده از یک کلیلک به آن‌ها می‌رسند. چند سالی است شرکت همراه اول با راه اندازی طرحی به نام انارستان، اینترنت را برای کودکان و نوجوانان بستر امن‌تری کرده تا خیال خانواده‌ها از فرزندانشان هنگام استفاده از اینترنت راحت باشد. این سیم‌کارت‌ها با پیش شماره اختصاصی ۰۹۹۴ عرضه می‌شوند. طرح سیم کارت رایگان انارستان اینترنت پاک را ارائه می‌دهد و مزایای بسیاری دارد، مانند محتواهای درسی و علمی، چندین عنوان کتاب و فیلم آموزشی و ….

طرح سیم کارت رایگان انارستان

آقای جاوید از طرح انارستان بیشتر بگویید.

طرح سیم کارت انارستان چندین سال است که از سمت همراه اول ارائه شده و سیم کارتی را مناسب برای رده سنی ۶ تا ۱۸ سال دارد، خرید و فعالسازی این سیم کارت رایگان و اینترنت آن دوستدار کودک و نوجوان است و بچه‌ها را به اینترنت امن داخلی متصل می‌کند و طرح‌هایی هم برای دانش‌آموزان دارد. این سرویس نتیجه شراکت همراه اول و بخش خصوصی است که از زمان شروع طرح تا امروز حدود سه میلیون سیم کارت واگذار شده و با استقبال خوبی از طرف خانواده‌ها رو به رو است.

نحوه خرید و فعالسازی سیم کارت رایگان انارستان چگونه است؟

والدین می توانند با ارسال عدد ۲۲۰ به شماره ۳۰۰۰۶۸۶۰ کد فعالسازی را دریافت و همراه مدارک هویتی خود و فرزندشان به دفاتر همراه اول مراجعه و سیم کارت انارستان را دریافت و فعال کنند.

اگر نوجوان ۱۳ یا ۱۴ ساله‌ای با مدارک شناسایی والد به دفاتر برود و تقاضای سیم کارت داشته باشد، سیم کارت به او داده می‌شود؟

خیر، فقط سیم کارت فقط به والدین تحویل داده می‌شود.

این سیم کارت بعد از ۱۸ سالگی به نام خود فرزند می‌شود و به سیم کارت معمولی تغییر می‌کنند و آیا قابل انتقال به غیر یا فروش است؟

چون در کشور ما افراد زیر ۱۸ سال، سیم کارتی به نامشان ثبت نمی‌شود سیم کارت انارستان از موقع خرید تا ۱۸ سالگی به نام یکی از والدین است و بعد از آن به نام خود شخص می‌شود که قابل انتقال به غیر و فروش هم هست.

تعرفه‌ای مشابه با سیم کارت معمولی

تعرفه ارسال پیامک و مکالمه در سیم کارت رایگان انارستان چقدر است؟

تعرفه‌های سیم کارت‌های انارستان عادی و مشابه سیم کارت اعتباری معمولی همراه اول است، ولی بسته‌های ویژه مشترکین برای این نوع سیم کارت داریم که اگر بسته را فعال کنند می‌توانند از تخفیف برای ارسال پیامک و مکالمه بهره ببرند که میزان این تخفیف در بسته‌های اینترنتی حدود ۴۰ درصد و بسته‌های مکالمه و پیامک حدود ۲۰ درصد است.

تبدیل سیم کارت معمولی به انارستان با شماره گیری کد مخصوص

اگر خانواده‌ای سیم کارت عادی همراه اول داشته باشد، ولی بخواهد همین امکانات طرح انارستان را روی سیم کارت معمولی داشته باشد امکان پذیر است؟

همان‌طور که پیش‌تر وزیر ارتباطات گفته بود، طرحی را برای والدینی که می‌خواهند گوشی همراه خود را به فرزندشان بدهند و خیالشان از فرزندشان هنگام استفاده از اینترنت راحت باشد بزودی راه اندازی می‌کنیم که والدین با گرفتن کد ستاره مربع دسترسی به اینترنت را محدود می‌کنند و بعد دوباره با گرفتن کد اینترنت به حالت عادی باز می‌گردد. حجم دیتای مصرفی هنگامی که اینترنت محدود شده با حجم مصرفی اینترنت عادی یکی است.

سبد محصولات

سبد محصولات طرح انارستان چیست؟ و آیا استفاده از این طرح‌ها رایگان است؟

این محصولات همگی محصولات ارزش افزوده انارستان هستند و چیزی شبیه به بقیه سرویس‌های اشتراکی، قیمت‌های خاص خودشان را دارند و بسته به اینکه مشترک از چه سرویسی استفاده می‌کند هزینه متفاوتی باید پرداخت کند.

برنامه‌ها و محصولات انارستان روی سیم کارت نصب هستند یا باید دانلود کنند؟

خیر، روی سیم کارت نصب نیستند و مشترکین می‌توانند با مراجعه به سایت انارستان آن‌ها را دانلود و استفاده کنند. بعضی از این برنامه‌ها هزینه دارند که این هزینه بسته به صلاح دید سازنده و ارائه دهنده متفاوت است. همه محصولاتی که در سایت انارستان معرفی شده اند در دسترس و قابل استفاده هستند.

این امکاناتی که ذیل سبد محصولات نام برده شده اند روی همان سیم کارت ارائه می‌شوند؟

تنها سرویس دیجیتون قابل ارائه بر روی سیم‌کارت‌های انارستان است و اشتراک آن برای انارستانی‌ها رایگان است.

آیا جایی از سیم کارت های تین تاک و رومانت صحبت شده، تفاوت این سیم کارت ها با طرح انارستان چیست و سرنوشت این سیم کارت ها به کجا رسیده است؟

سیم‌کارت‌های تین‌تاک مربوط به سیم‌کارت‌های انارستان نیستند و اطلاعاتی از این سیم‌کارت در این بخش موجود نیست. در مورد رومانت لازم به اطلاع‌رسانی است که این سرویس موتور جستجوی کودک و نوجوان انارستان بوده است و در حال حاضر موجود نیست.

گفته شده که سایت‌های محدود روی این سیم کارت فعال هستند، چه سایت‌هایی هستند؟

لیستی از سایت‌هایی داریم که روی سایت انارستان منتشر شده و ۵۰۰ تا ۶۰۰ سایت روی این اینترنت باز هستند. برخی از سایت‌ها فقط قسمتی از سایت باز است.

با اینترنت سیم کارت رایگان انارستان، استفاده از جستجوگر‌های گوگل و یاهو امکان پذیر است؟

خیر.

آیا امکان نصب فیلترشکن روی سیم کارت انارستان وجود دارد؟

خیر، روی این سیم کارت به دلیل اینکه برای کودکان و نوجوانان است امکان نصب فیلترشکن نیست.

استفاده از شبکه شاد با این سیم کارت رایگان است؟

بله، استفاده از شبکه شاد برای همه اپراتور‌ها و شبکه‌های اینترنتی رایگان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *