موبایل, اخبار

عرضه گوشی های سامسونگ بدون شارژر

عرضه گوشی های سامسونگ بدون شارژر

عرضه گوشی های سامسونگ بدون شارژر ، به گزارش خبرگزاری کره‌ای ETNews، سامسونگ در حال بررسی امکان حذف شارژر از جعبه برخی از گوشی هاست و اگر تصمیم به چنین کاری بگیرد، احتمالاً از سال آینده برخی از محصولات سری گلکسی بدون این وسیله روانه بازار خواهند شد.

عرضه گوشی های سامسونگ بدون شارژر از سال آینده

شارژر یکی از لوازم جانبی اصلی گوشی بوده و حتی ارزان ترین گوشی‌ها نیز با آن به دست مشتری می‌رسند. تا همین چند سال پیش موبایل‌ها درگاه شارژ مخصوص داشتند و مثلاً نمی‌شد گوشی نوکیا را با شارژر سامسونگ شارژ کرد. اما حالا گوشی‌های اندرویدی از انواع پورت‌های USB ‌پشتیبانی کرده و دست کاربر برای شارژ بازتر شده است.

معلوم نیست حذف شارژر از جعبه موبایل تا چه حد در قیمت نهایی آن تأثیر می‌گذارد. سامسونگ احتمالاً با این کار به دنبال بهبود حاشیه سود گوشی‌هایش خواهد بود. این شرکت پیشتر با حذف هدفون از جعبه بسیاری از گوشی های اقتصادی توانسته به این مهم دست یابد.

اگرچه تولیدکننده کره‌ای این خبر را تائید نکرده است؛ اما پایین نگه داشتن هزینه‌ها یکی از دلایل احتمالی اتخاذ چنین تصمیمی به‌شمار می‌رود. با توجه به رشد فزآینده قیمت سخت‌افزارها طی 1 دهه گذشته قیمت گوشی‌های هوشمند به سرعت افزایش یافته است. به‌عنوان مثال اسمارت‌فون گلکسی S20 اولترا با برچسب قیمتی 1499 دلاری عرضه شد و بسیاری از تولیدکنندگان دیگر نیز با عرضه پرچم‌داران جدید خود رکورد قیمت‌گذاری 1000 دلاری را شکستند.

همچنین کمپانی‌هایی نظیر اپل و سامسونگ می‌توانند به بهانه‌هایی نظیر دسترسی کاربران به آداپتورهای شارژر گوشی‌های پیش‌تر خریداری شده متوسل شوند. این پدیده احتمالا در خصوص برخی علاقه‌مندان به برندهای مذکور صادق خواهد بود؛ اما متقاضیان جدید خرید اسمارت‌فون احتمالا نظر متفاوتی خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *