اخبار, فناوری

تمرکز بر حفظ حریم خصوصی، قابلیت جدید واتساپ

قابلیت جدید واتساپ

تمرکز بر حفظ حریم خصوصی، قابلیت جدید واتساپ، واتساپ به منظور حفظ بیشتر حریم خصوصی کاربرانش ویژگی جدیدی را در این برنامه فعال کرده که در حال حاضر در نسخه iOS این پیامرسان فعال است.

به گزارش وب سایت سیم سنتر، به نقل از وا بتا اینفو؛ به تازگی واتساپ قابلیت‌های جدیدی را در این پلتفرم اضافه کرده تا بتواند کاربران بیشتری را که پس از تغییر سیاست حریم خصوصی خود از دست داده بود و به پیامرسان‌های دیگر رفته بودند را دوباره جذب این برنامه کند. طبق گزارش جدیدی که سایت وا بتا اینفو منتشر کرد، واتساپ در حال آزمایش قابلیت جدیدی به نام «Disappearing Mode» است که امکان حذف تاریخچه مکالمه بعد را امکان پذیر می‌کند.

جزئیاتی درباره قابلیت جدید واتساپ

این سایت اعلام کرد که این ویژگی هنوز به صورت عمومی ارائه نشده و در دسترس کاربران قرار نگرفته است. این قابلیت جدید واتساپ برای تمرکز بیشتر روی حفظ حریم خصوصی کاربران ایجاد شده و به آن‌ها امکان می‌دهد با فعال کردن این ویژگی بتوانند همه پیام‌ها را در مکالمه کاملا حذف کنند. به زبان ساده تر، زمانی که Disappearing Mode در واتساپ فعال باشد، هنگامی که کاربر مکالمه جدیدی را باز می‌کند، پیام‌های قبلی خود به خود حذف می‌شوند.

کاربرانی که به موضوع حفظ حریم خصوصی اهمیت می‌دهند، دوست ندارند که پیام‌های ارسال شده از طریق واتساپ برای همیشه در این برنامه باقی بماند. برخی از کاربران نیز دوست دارند زمانی که مکالمه به پایان رسید، همه پیام‌های مربوط به آن نیز حذف شود.

جزئیاتی درباره قابلیت جدید واتساپ

پیامرسان واتساپ تلاش می‌کند تا ویژگی جدید Disappearing Mode را برای همه کاربران فعال کند، اما در حال حاضر فقط برخی از کاربران نسخه iOS واتساپ می‌توانند به قسمت Contact Info و Group Info مراجعه کنند و به راحتی این قابلیت جدید را فعال کنند. امکان فعالسازی دستی این قابلیت نیز وجود دارد.

با کمک ویژگی Disappearing Mode وقتی کاربر پیام جدیدی را مشاهده کرد، امکان پاک کردن تمامی تاریخچه چت برای او فراهم است. شرکت واتساپ با فعال کردن این ویژگی قصد دارد بگوید که حریم خصوصی کاربرانش برای این شرکت مهم است.

گفتنی است که درباره زمانی که کاربران اندرویدی واتساپ بتوانند به این ویژگی دسترسی پیدا کنند، جزئیاتی منتشر نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *