اخبار, موبایل

نقش دستیار صوتی آیفون با iOS ۱۴.۵ beta پررنگ‌تر می‌شود

نقش دستیار صوتی آیفون با iOS ۱۴.۵ beta پررنگ‌تر می‌شود

با گذشت یک هفته از انتشار نسخه بتا سیستم عامل iOS 14.5 صحبت‌های زیادی درباره قابلیت‌ها و ایرادات این نسخه از iOS شده که در این خبر به بیان آن‌ها می‌پردازیم.

به گزارش وب سایت سیم سنتر ، تقریباً یک هفته از انتشار نسخه بتا سیستم عامل iOS 14.5 شرکت اپل گذشته است. در این نسخه کاربران این امکان را دارند که قفل آیفون‌های خود را حتی در حالتی که ماسک زده‌اند با استفاده از Face ID باز کنند. (به شرط اینکه از Apple Watch استفاده کنند) البته تعدادی از کاربران نسخه بتا، تغییر دیگری را هم کشف کرده‌اند.

اکنون وقتی کاربران از siri (دستیار مجازی آیفون) می‌خواهند یک موسیقی پخش کند، سیری از شما می‌پرسد که می‌خواهید در کدام برنامه آن را اجرا کنید. علاوه بر این، شما می‌توانید Siri را همیشه با برنامه ثالثی که به عنوان پیش فرض تنظیم می‌کنید، فراخوانی کنید.

نقش دستیار صوتی آیفون با iOS ۱۴.۵ beta پررنگ‌تر می‌شود

پیدا شدن ایراد در iOS ۱۴.۵ beta

این قابلیت هرگز پیش از این در iOS امکان پذیر نبود. این ویژگی هنوز در مرحله بتا است، بعضی از کاربران در ردیت (Reddit) گزارش می‌دهند که این ویژگی‌ها گاهی اوقات با ایراد همراه است.

هیچ گزینه در منو برای دسترسی به این ویژگی وجود نداردو صرفا از بعضی از کاربران خواسته می‌شود برنامه‌ای را برای پخش موسیقی انتخاب کنند البته بعضی مواقع Siri به طور پیش فرض با موسیقی خود آیفون کار می‌کند.

برخی از کاربران هم گزارش کرده‌اند که سیری فقط با یک بار درخواست اجرا در Spotify و با وجود با نصب بودن اپل موزیک و داشتن حساب فعال، از Spotify به طور پیش فرض استفاده کرده است.

با iOS ۱۴، اپل شروع به دادن پیشنهاد به کاربران، برای انتخاب ایمیل و مرورگر پیش فرض کرد. به نظر می‌رسد این تغییرات نتیجه تحقیقات ضد اعتمادی به اپل بوده که طی چند سال اخیر ایجاد شده است. چرا که اپل متهم شده بود که از قوانین و هزینه‌های اپ استور خود برای انحصار برنامه‌ها و خدمات اپل بر روی سرویس‌های ثالث، سو استفاده کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *