اخبار, فناوری

اطلاعات ۵۰۰ میلیون حساب کاربری لینکدین به سرقت رفت

اطلاعات ۵۰۰ میلیون حساب کاربری لینکدین به سرقت رفت

روز گذشته هکر‌ها موفق به دسترسی به اطلاعات ۵۰۰ میلیون حساب کاربری لینکدین شدند.

به گزارش وب سایت سیم سنتر ، مدتی است که شبکه‌های اجتماعی زیر نظر هکرها قرار گرفته است و هفته گذشته بود که اعلام شد اطلاعات شخصی 533 میلیون از کاربران شبکه اجتماعی فیسبوک به سرعت رفته است. هنوز وضعیت اطلاعات سرقت شده از این شرکت مشخص نشده و مشخص نیست فیسبوک سطح امنیتی کاربران خود را تا چه حد ارتقا داده است که همین موضوع باعث نگرانی بسیاری از کاربران این شبکه اجتماعی شده است. اما به تازگی اخباری در فضای مجازی منتشر شده است که نشان می‌دهد اطلاعات بیش از 500 میلیون کاربر LinkedIn به سرقت رفته است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده اطلاعات به سرقت رفته شامل آدرس ایمیل، شماره تلفن، جنسیت و سایر موارد مهم مربوط به کاربران می‌شود. با این حال شبکه اجتماعی LinkedIn در این رابطه اعلام کرده است که تمام اطلاعات منتشر شده از سوی تیم هکرها حقیقت ندارد و آن‌ها توانسته‌اند صرفا بخش کوچکی از اطلاعات کاربران را بدست آورند.

توضیحات لینکدین درباره حمله سایبری اخیر به ۵۰۰ میلیون حساب کاربری لینکدین

لینکدین همچنین در این رابطه اعلام کرد که داده‌های هک شده شامل اطلاعات شرکت‌ها و حساب‌های حقوقی می‌شود و اطلاعات مربوط به کاربران شخصی در میان آن‌ها مشاهده نمی‌شود. علاوه بر این شرکت لینکدین اعلام کرده است که اطلاعات سرقت شده همان اطلاعاتی است که کاربران در حساب کاربری خود منتشر کرده‌اند، بنابراین افراد نباید نگران حساب‌های خود باشند.

هنوز لینکدین اعلام نکرده است که به حساب‌های کاربری هک شده اعلان تغییر رمز عبور را خواهد داد یا خیر، اما بسیاری از منتقدان به کاربران توصیه کرده‌اند که رمز عبور خود را محض احتیاط تغییر دهند. گفتنی است در صورت یکی بودن رمز عبور حساب لینکدین با رمز عبور ایمیل کاربر باید هر دو رمز را تغییر دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *