آموزش رجیستری سیم کارت دوم، همانطور که اطلاع دارید، در طرح رجیستری همه کاربران بایستی گوشیهای خود را در سامانه همتا ثبت نمایند. بنابراین ما لازم دانستیم که در اینجا به شما نحوه افزودن دستگاه و همچنین ثبت سیمکارت دوم در سامانه همتا را برای شما آموزش دهیم. برای ادامه مطلب رجیستری سیم کارت دوم با ما همراه باشید.
مالکان آن دسته از گوشی های موبایل دو سیم کارته که قبل از شروع طرح رجیستری فقط از یک شکاف سیم کارت (اسلات) استفاده میکردند، هنگام ورود سیم کارت جدید در شکاف دوم (اسلات دوم) با پیام هشدار غیرقانونی بودن دستگاه مواجه خواهند شد. برای رفع این مشکل و برای به ثبت رساندن شناسه IMEI اسلات دوم دستگاه میبایست فرایند اضافه کردن دستگاه را با سیم کارتی که قبل از شروع طرح رجیستری روی دستگاه قرار داشته است، انجام دهید. دقت داشته باشید برای موفقیتآمیز بودن افزودن دستگاه، حتما باید با آن سیم کارتی که قبل از شروع طرح رجیستری روی گوشی موبایلتان قرار داشته است این مراحل را به انجام برسانید.
نحوه رجیستری سیم کارت دوم گوشی
برای انجام رجیستری سیم کارت دوم گوشی، در گام نخست باید به سامانه همتا مراجعه کنید که مراجعه به این سامانه از روشهایی چون نشانی اینترنتی www.hamta.ntsw.ir، کد دستوری ستاره ۷۷۷۷ مربع (#۷۷۷۷*) و اپلیکیشن همتا امکانپذیر است. برای اینکه سیم کارت دوم را از طریق سایت ثبت کنید، باید به سایت اینترنتی همتا به نشانی hamta.ntsw.ir مراجعه کنید، برای ورود نیز میتوانید از شماره سیم کارت استفاده نمایید یا در سامانه مراحل ثبت نام را انجام داده و با کد ملی خود وارد سامانه شوید.
در مرحله بعدی آن شماره سیم کارتی که قبل از شروع طرح رجیستری روی دستگاه قرار داده را وارد کنید و روی دکمه ورود کلیک نمایید. به شماره سیم کارت شما رمز عبور موقت ارسال میشود که با وارد کردن آن به سامانه همتا میتوانید به کارتابل خود دسترسی داشته باشید. در ادامه با ورود به کارتابل به قسمت مدیریت دستگاهها بروید و گزینه افزودن دستگاه را انتخاب نمایید. در گام بعدی باید شناسه IMEI دستگاه خود را وارد کرده و گزینه ثبت را انتخاب نمایید.
شناسه تلفن همراه همان کد 15 رقمی که بر روی جعبه دستگاه درج شده است و یا شما می توانید از طریق کد دستوری #06#* شناسه تلفن همراه خود را دریافت کنید.گفتنی است برای انجام تمامی مراحل سامانه همتا میبایست شناسه (IMEI) پانزده رقمی دستگاه را بدون هیچ نوع علامت اضافی نظیر خط تیره و ممیز ثبت کرد.
اگر گوشی شما دارای دو سیم کارت باشد، زمانی که اولین شناسه IMEI را در سامانه وارد میکنید، سامانه به شکل اتوماتیک این موضوع را تشخیص میدهد و پیامی در خصوص افزودن شناسه IMEI دوم دستگاه را نشان خواهد شد که باید شناسه IMEI دوم دستگاه را نیز درج کنید.
اگر گوشی موبایل شما دارای دو اسلات سیم کارت است، اما پیام مربوطه نشان داده نشده است، شما قادر نخواهید بود در همتا شناسه IMEI دوم را ثبت کنید. همچنین اگر گوشی شما تک سیم کارته است، اما پیامی برای ثبت شناسه IMEI دوم را دریافت کردید، با تماس با مرکز پاسخگویی سامانه همتا با شماره ۰۹۶۳۶۶ مشکل خود را مطرح نمایید.
افزودن دستگاه از طریق کد دستوری #7777*
ابتدا لازم است کد دستوری #7777* را از طریق گوشی خود شماره گیری نمایید:
اگر دستگاه شما دارای دو شکاف سیم کارت باشد، پس از درج نخستین شناسه، سامانه به صورت اتوماتیک دستگاه را شناسایی کرده و پیامی برای درج شناسه دوم دستگاه را نشان میدهد که باید شناسه دوم را وارد نمایید.
در ادامه با درج عدد ۱ اطلاعاتی که وارد کردهاید را به تایید برسانید. اگر دستگاه تک سیم کارته باشد شاهد یک شناسه و اگر دو سیم کارته باشد هر دو شناسه نمایان خواهد شد.
پیام هشدار انتقال مالکیت برای گوشی دوسیمکارته
هر دستگاه گوشی بدون در نظر گرفتن تعداد شکاف یا اسلات سیم کارت، در سامانه همتا تحت مالکیت فقط یک سیم کارت قرار خواهد داشت. اگر دستگاه شما دو سیم کارته باشد، میبایست پس از انجام موفقیتآمیز فرایند افزودن دستگاه، هر دو شناسه دستگاه شما تحت مالکیت یک سیم کارت قرار بگیرد. از این رو هنگامی که در اسلات دوم گوشی، سیم کارتی غیر از سیم کارت مالک دستگاه ثبت شده در سامانه همتا را وارد کنید، به گوشی شما یک پیامک هشدار انتقال مالکیت ارسال خواهد شد.
طبق محتوای این پیامک، سیم کارت جدید با هدف خرید و فروش در دستگاه قرار نگرفته و فقط مالک دستگاه یکی از سیم کارتهای خود را درون گوشی وارد کرده است که به همین دلیل به اقدام خاصی نیاز نخواهد بود.