اخبار, فناوری

اپل امسال آیفون 13 را با Touch ID عرضه نمی‌کند!

اپل امسال آیفون 13 را با Touch ID عرضه نمی‌کند!

اپل امسال آیفون 13 را با Touch ID عرضه نمی‌کند! شرکت اپل اعلام کرد در سری جدید مدل‌های ارائه شده گوشی آیفون امسال Touch ID را نخواهد داشت.

به گزارش وب سایت سیم سنتر، در حالی که تنها چند هفته به معرفی نسل بعدی سری آیفون‌های اپل باقی مانده است، جزئیات بیشتر در مورد ترکیب آیفون 13 همچنان در فضای مجازی منتشر می‌شود. در آخرین خبرها، جزئیات مربوط به iPhone با Touch ID را فاش شد.

خبر‌ها از این حکایت دارد که اپل امسال iPhone ۱۳ با حسگر اثر انگشت یا Touch ID را روی صفحه نمایش نمی‌دهد. این غول فناوری “هدف بلند مدت” دارد و به برنامه اضافه کردن Face ID در صفحه نمایش فکر می‌کند. به نظر می‌رسد که این شرکت به اضافه کردن Face ID اصرار دارد چرا که تعهد بلندمدتی به این فناوری دارد، اما این احتمال وجود دارد که آیفون‌ها Touch ID را دریافت کنند حتی برای مدل‌های رده پایین این برند، اما امسال این اتفاق نمی‌افتد.

از طرف دیگر، این شرکت می‌تواند برای مدل‌های رده بالا یک Face ID در صفحه ارائه دهد در حالی که مدل‌های رده پایین می‌توانند دارای خانه‌های Touch ID در داخل صفحه نمایش باشند. انتظار می‌رود که سری آیفون 13 اپل با بریدگی کمی کوچکتر عرضه شود و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰Hz در نسخه‌های Pro داشته باشد. همچنین که این بار این شرکت یک مدل حافظه داخلی ۱ ترابایتی نیز ارائه می‌دهد.

همچنین ادعا می‌شود که از mmWave ۵G برای کشور‌های خارج از آمریکا پشتیبانی می‌کند. گفته می‌شود که این گوشی‌ها دارای مدار داخلی برای صرفه جویی در فضا هستند که به شرکت اجازه می‌دهد باتری بزرگتری در داخل دستگاه ارائه دهد. در گزارشی که اخیر نتشر شد ادعا می‌شود که آیفون‌های جدید با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۲۵ واتی عرضه می‌شوند که اندکی از شارژ فعلی که ۲۲ واتی بوده ارتقا یافته است. همچنین با اسکنر LiDAR عرضه شود.

سری گوشی‌های پرچمدار آینده اپل با ارتقاء سخت افزاری قابل توجهی همراه خواهد بود. این دستگاه به چیپست A۱۵ Bionic سریع‌تر و کارآمدتر اشاره می‌کند که با استفاده از فرایند ۵ نانومتر+ TSMC تولید شده است. تا کنون، اپل تاریخ عرضه این سری آیفون 13 را اعلام نکرده است، اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که این دستگاه‌ها می‌توانند در هفته سوم سپتامبر رسمی شوند.

Touch ID در آیفون 13

اپل در مورد تاچ آی دی خود گفته که قصد به کارگیری آن را ندارد چرا که در پی اهداف بلندمدت است نه کوتاه مدت! همچنین در لا به لای هدف های بلندمدت خود قصد دارد سنسور Face ID را داخل صفحه نمایش آیفون قرار دهد. پس فعلا باید منتظر اخبار موثق و نهایی این شرکت باشیم. در ادامه با تکراتو هراه باشید تا راجع به Touch ID در آیفون 13 بیشتر بدانیم.

گورمن در مورد این اقدام می گوید:

« درحالی‌که اپل Touch ID داخل نمایشگر را برای پرچمداران بعدی آیفون آزمایش کرده بود، اما امسال آن را عرضه نمی‌کند. من معتقدم که اپل برای آیفون‌های رده بالاتر خود از Face ID استفاده خواهد کرد و هدف بلندمدت این شرکت، پیاده‌سازی Face ID در داخل نمایشگر است

جالب آن است که اپل تقریبا هر سال چنین خبری را منتشر می کند و اعلام می کند برای نسل بعدی آیفون از آن استفاده خواهد کرد اما تاکنون موفق به مشاهده چنین قابلیتی نبوده ایم. گویا اپل دوست دارد طرفدارانش را منتظر نگاه دارد.

گورمن می گوید کار اپل مشابه کار سامسونگ در گوشی زد فولد 3 است و می خواهد دوربین هایش را زیر نمایشگر تعبیه کند. بلومبرگ به دو راه احتمالی در مورد کاربرد فیس آی دی و تاچ آی دی که اپل احتمالا در پیش خواهد گرفت فکر می کند و آنها را چنین بیان می کند:

«اول آنکه مدل های گران قیت تر می توانند Face ID داخل نمایشگر داشته باشند، درحالی که مدل های رده پایین دارای Face ID در ناچ صفحه خود هستند. دوم آنکه گوشی های رده بالا همچنان Face ID داخل نمایشگر دارند درحالی که دستگاه های رده پایین Touch ID زیر نمایشگر خواهند داشت.»

Touch ID در آیفون 13

با این حساب می توان گفت که Face ID در برنامه های بلند مدت اپل حضور خواهد داشت در حالی که این شرکت از Touch ID می تواند در گوشی های رده پایین خود استفاده کند.

اگر بخواهیم مروری بر مشخصات آیفون 13 داشته باشیم باید به ناچ کوچک تر، نمایشگر با نرخ تازه سازی 120 هرتز و فضای ذخیره سازی 1 ترابایت در عضو پرو و همچنین تراشه A15 و سنسور های جدید دوربین اشاره کنیم.

کمتر از یک ماه دیگر شاهد رونمایی از چهار عضو آیفون هستیم و شنیده ها حاکی از این است که مدل مینی آیفون آخرین سال حضور خود را تجربه خواهد کرد زیرا انتظارات توسعه دهندگان اپل را برآورده نکرده است. یکی از تحلیلگران معتبر اپل گفته است که تکنولوژی تاچ آی دی داخل نمایشگر برای سری آیفون 14 به کار خواهد رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *