اخبار, فناوری

ویژگی جدید اپل / تایید هویت در فرودگاه‌ با Apple Wallet

تایید هویت در فرودگاه‌ با Apple Wallet

تایید هویت در فرودگاه‌ با Apple Wallet ، اپل قصد اضافه کردن یک ویژگی به کیف پول خود دارد که نگرانی‌هایی را در مورد حریم خصوصی ایجاد کرده است.

به گزارش وب سایت سیم سنتر به نقل از eremnews، اپل از اضافه شدن یک ویژگی جدید به کیف پول دیجیتال خود به نام «Apple Wallet» خبر داد که باعث ایجاد سهولت دارندگان آیفون در روند امنیتی فرودگاه می‌شود. زیرا این ویژگی شامل آی‌دی کارت‌های مختلف مانند کارت شناسایی و گواهینامه رانندگی است.

قرار است در فوریه آینده و پس از تایید اداره امنیت حمل و نقل ایالات متحده (TSA) ویژگی «Digital ID» به صورت تدریجی معرفی شود و در فرودگاه‌های منتخب راه اندازی شود.

اپل در این باره گفت: «هدف از این ویژگی جدید ساده کردن فرآیند تأیید هویت است؛ به طوری که مسافران بتوانند به سرعت از خطوط امنیتی فرودگاه که معمولا شلوغ و کند هستند عبور کنند.»

اپل توضیح داد که برای استفاده از این ویژگی جدید کاربران به سادگی می‌توانند با کلیک بر روری NFC Reader‌ها یا از استفاده از یک اسکنر کد QR بدون نیاز به بیرون آوردن کیف پول یا نشان دادن کارت، به تبادل اطلاعات بپردازند. اپل اشاره کرد که یک نماینده از سمت TSA برای نظارت و تایید روند حضور خواهد داشت.

ویژگی جدید اپل برای تسریع تایید هویت در فرودگاه‌ها

این شرکت آمریکایی معتقد است که استفاده از کارت‌های شناسایی دیجیتال راهی سریع‌تر و مطمئن‌تر برای تأیید هویت خواهد بود. علاوه بر امکان اسکن تلفن و تسریع تایید هویت، کارت‌های شناسایی دیجیتالی برای بررسی وضعیت واکسیناسیون هنگام ورود به اماکن عمومی و یا تحویل مدارک شناسایی شخصی به افسر پلیس نیز می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

اولین بار در ژوئن گذشته بود که اپل از ارائه دادن یک ویژگی به کاربران دستگاه‌های آیفون و ساعت‌های اپل واچ برای ذخیره گواهینامه رانندگی و کارت شناسایی در برنامه Wallet صحبت کرد. این ویژگی قرار بود امسال اجرا شود، اما در نهایت تا سال ۲۰۲۲ به عقب افتاد.

تایید هویت در فرودگاه‌ با Apple Wallet /افزایش نگرانی ها در زمینه حریم خصوصی و سوءاستفاده شرکت ها

از آن زمان، اپل در تلاش است تا کشور‌ها را متقاعد کند که این شکل دیجیتالی از شناسایی و تایید هویت را بپذیرند. این شرکت همچنین اعلام کرد که ایالت‌های آریزونا و جورجیا برای اولین بار کارت شناسایی دیجیتال را می‌پذیرند.

در مقابل مزایای این ویژگی، برخی از کاربران نگرانی‌هایی مربوط به حفظ حریم خصوصی خود را مطرح کرده اند. کارشناسان امنیتی نگران هستند که تایید هویت دیجیتال ما را بیش از گذشته به شرکت‌های فناوری وابسته کند و از طرف دیگر این ویژگی جدید برای ردیابی و کسب درآمد شرکت‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *