Simcard, همراه اول

تفاوت سیم کارت ۹۱۲ تهران با شهرستان

تفاوت سیم کارت ۹۱۲ تهران با شهرستان

تفاوت سیم کارت ۹۱۲ تهران با شهرستان ، پس از شروع واگذاری سیم کارت در سطح کشور و طبقه بندی پیش شماره ها بر اساس استان و شهر و از سوی دیگر رونق گرفتن بازار خرید و فروش سیم کارت در کنار رشد عددی  واگذاری ها و اشتراک برخی از پیش شماره ها بین چند استان و شهر به ویژه استان هایی که پیش شماره های یکسانی با تهران داشتند ،کم کم  داستان خط تهران و خط شهرستان در بازار خرید و فروش شماره ها مخصوصا شماره های رند و گران قیمت تر داغ شد و طبق معمول اختلاف نطر بین فعالین صنف در خصوص نحوه ارزش گذاری روی خطوط شهرستان بالا گرفت و تبدیل به عرفی شد که هم اکنون در بازار به عنوان قانونی پذیرفته شده تلقی گردیده است.

قیمت خط 0912

تفاوت سیم کارت ۹۱۲ تهران با شهرستان

تفاوت اول مربوط به هزینه ی جابه جایی می باشد.

زمانی تماس هایی که توسط ۹۱۲ گرفته می شد. در قبض های تلفن همراه ردیفی به عنوان هزینه جابجایی قرار داشت که مربوط به محاسبه اضافه هزینه مکالمه با خطوط درون استانی و برون استانی بود که هم اکنون به دلیل یکسان سازی تعرفه مکالمات توسط همراه اول عملا این تفاوت دیگر وجود خارجی ندارد.

تفاوت دوم عرف بازار است.

بعضی از اقدامات در هر بازار به تدریج و در طول زمان به شکل قوانین منتشر نشده یا غیر رسمی صورت می گیرد که معمولا “قراردادهای بازاری یا عرف ” نامیده می شود. در قرارداد بازار، خریدو فروش سیم کارت، به ویژه سیم کارت های رند ، تفاوت قیمت مشخصی بین شماره های تهران و سایر استان ها است که  مطمئنا در زمان خرید و در زمان فروش تاثیر می گذارد.

اما تشخیص تفاوت سیم کارت ۹۱۲ تهران با شهرستان برای کسانی که آشنایی با سیم کارت ۹۱۲ ندارن کمی دشوار است. هر خط ۹۱۲ کد تهران نمی باشد . ممکن است در این بین تعدادی از مافیای سیم کارت سر شما کلاه بگذارند.

شماره پرونده درج شده در سند 0912

هر سیم کارت داری پرونده ایی در مخابرات ایران است که این پرونده با یک کد 3 رقمی آغاز می شود که نشانگر استان سیم کارت شماست، شماره پرونده هر سیم کارت روی سند سیم کارت درج می شود همچنین با مراجعه به دفاتر امور مشترکین همراه اول و یا تماس با مرکز 9990 می توانید این کد را از متصدی سوال فرمایید.مهمترین شماره پرونده مربوط به استان تهران است که با 001 آغاز میشود. و اگر به غیر از آن بود خط مربوط به تهران نمیباشد.

برای تشخیص تفاوت سیم کارت ۹۱۲ تهران با شهرستان با ما همراه شوید.

با توجه به شماره پرونده ی موجود در سند سیم کارت ۹۱۲، شما می توانید ۹۱۲ تهران را با شهرستان به راحتی شناسایی کنید. اگر شماره پرونده عدد ۰۰۱ باشد، سیم کارت برای تهران است. درغیر اینصورت سیم کارت ۹۱۲ خریداری شده مربوط به استان تهران نیست.

یکی دیگر از راه های تشخیص سیم کارت ۹۱۲ تهران و شهرستان از روی پیش شماره می باشد. همه ی ما می دانیم که هر شهری کد و پیش شماره ی مربوط به خود را دارد.

برای مثال چند پیش شماره ی زیر را بخوانید:

۰۹۱۲ قم: ۵۵۱ – ۴۵۲ – ۴۵۱ – ۳۵۲ – ۳۵۱ – ۲۵۲ – ۲۵۱ – ۱۵۲ – ۱۵۱ – ۰۶۹ – ۹۳۸ – ۹۱۷ – ۷۵۲ – ۷۵۱ – ۶۵۲ – ۶۵۱ – ۵۵۲

۰۹۱۲ قزوین: ۵۸۱ – ۴۵۲ – ۴۸۱ – ۳۸۲ – ۳۸۱ – ۲۸۲ – ۲۸۱ – ۱۸۲ – ۱۸۱ – ۰۹۶ – ۰۸۳ – ۷۸۲ – ۷۸۱ – ۶۸۲ – ۶۸۱ – ۵۸۲

۰۹۱۲ مرکزی: ۷۵۵ – ۸۵۵ – ۶۵۵ – ۵۵۵ – ۴۵۵ – ۳۵۵ – ۱۵۵ – ۲۵۵ – ۰۶۸ – ۳۶۵

اما لازم به ذکر است که یادآوری کنیم بهترین راه تشخیص نگاه کردن به شماره ی پرونده ی مندرج در سند می باشد.

ملاک و معیار تشخیص خطوط تهران و شهرستان

اصلی ترین و دقیق ترین معیار تشخیص ، دیتا و اطلاعات همراه اول است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *