مقالات

کد دستوری شارژ سیم کارت همراه اول

شارژ سیم کارت همراه اول

همراه اول اولین اپراتوری بود که فعالیت خود را در ایران آغاز کرد و هم چنان با گذشت بیش از دو دهه به عنوان بزرگترین و برترین اپراتور تلفن همراه کشور شناخته شده است  که از نظر تعداد مشترکین نیز در صدر است. در این چند سال اخیر خدمات همراه اول توسعه یافته و با ارائه خدمات مختلفی مانند اینترنت پر سرعت نسل 4G و قابلیت‌هایی که به صورت دوره‌ای ارائه میکند در خدمت مشترکین خود است. همره اول با ارائه سیم کارت اعتباری مانند دیگر اپراتورها ارائه می‌کند که  از تمامی خدمات سیم کارت دائمی همراه اول برخوردار است .شما با شارژ سیم کارت اعتباری همراه اول می‌توانید اعتبار خود را افزایش داده و از خدمات اینترنتی، تماس تلفنی، پیامک و… استفاده کنید. در این آموزش قصد دارم به معرفی روش‌های مختلفی که برای شارژ همراه اول مورد استفاده قرار می‌گیرد بپردازم.

نحوه شارژ سیم کارت همراه اول با کد دستوری و USSD

کدهای دستوری زیادی برای دریافت شارژ سیم کارت همراه اول وجود دارد که در زیر لیست شده و مراحل گرفتن شارژ با آن ها ذکر شده است. تنها موردی که باید به یاد داشته باشید این است که برای خرید کارت شارژ از طریق کدهای دستوری باید شماره کارت بانکی، رمز دوم، CVV2 و تاریخ انقضای کارت بانکی خود را نیز به همراه داشته باشید.

*1#

*7#

*724#

*780#

*733#

*777#

نحوه شارژ همراه اول با کارت شارژ

یکی دیگر از روش های شارژ همراه اول ، خرید کارت شارژ از فروشگاه ها، سوپر مارکت ها و باجه های فروش شارژ می باشد که به صورت یک کارت که روی آن کد شارژ درج شده است، تحویل می شود. پس از دریافت کارت و پاک کردن رویه کد شارژ، به ترتیب زیر عمل خواهیم نمود:

  • *140*#کد شارژ#

نحوه اطلاع از شارژ همراه اول

بعد از شارژ سیم کارت همراه اول حال برای اینکه بدانید اعتبار باقیمانده شما چقدر است و از باقیمانده شارژ سیم کارت خود مطلع شوید، نیز کافی است کد دستوری #11*140* را از طریق سیم کارت همراه اول خود شماره گیری کرده و چند لحظه منتظر بمانید تا اعتبار شما اعلام شود. همچنین میتوانید با شماره گیری 9990 یا 444 از طریق شماره همراه اول خود یا تماس با شماره تلفن 09129990 با ورود به سیستم پشتیبانی همراه اول توسط شماره‌ای که از آن استفاده می‌کنید از باقیمانده اعتبار با استفاده از سیستم گویا مطلع شوید.

چرا سیم کارت همراه اول بعد از وارد کردن کد شارژ، شارژ نشد؟

ممکن است بعد از شارژ سیم کارت همراه اول ، سیم کارت شما شارژ نشود. از این رو علت اصلی اینکه سیم کارت شما شارژ نشد، شامل موارد ذیل می شود. بنابراین با دقت موارد زیر را مطالعه کنید ؛

1- لیست سیاه : اگر هنگام شارژ ؛ کد شارژ همراه اول را بیش از 4 بار اشتباه بزنید سیم کارت همراه اول شما قفل شده و وارد لیست سیاه میشود. به همین دلیل برای خارج کردن از لیست سیاه می توانید با شماره 9990 تماس بگیرید و ثبت درخواست حذف سیم کارت از لیست سیاه که حداکثر ظرف مدت 24 ساعت از لیست خارج و قابل استفاده خواهد گشت، نمائید.
2- خط استفاده نشده : یعنی اینکه سیم کارت استفاده نشده می باشد و یا به عبارتی تا کنون فعال نشده است.
3- قطع تقاضای مشترک : اگر صاحب امتیاز سیم کارت همراه اول به امور مشترکین مراجعه کرده باشد و تقاضای قطع مشترک را داده باشد.
4- مفقودی توسط سامانه (444) : این حالت زمانی رخ می دهد که مشترک و صاحب امتیاز سیم کارت همراه اول از طریق سامانه 444 سیم کارت را مفقودی اعلام کرده باشد.
5- سلب امتیاز : اگر مشترک اعتباری همراه اول اعتبار ریالی سیم کارت خود را تا 12 ماه افزایش ندهد شماره وی و حق امتیاز او سلب شده و امکان افزایش شارژ وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *