مقالات

آموزش فعال کردن پشت خطی همراه اول

پشت خطی همراه اول

حتما برای شما هم اتفاق افتاده زمانی که منتظر تماس مهمی هستید فرد دیگری به گوشی شما زنگ بزند. در صورتی که قابلیت پشت خطی همراه اول را فعال کرده باشید در زمان مکالمه اگر فرد دیگری با شما تماس بگیرد می توانید صحبت خود را قطع کنید و به تماس دوم پاسخ دهید.

در همین راستا در این مطلب قصد داریم در خصوص فعال سازی انتظار مکالمه در گوشی های اندروید و آیفون توضیحاتی ارائه داده و نحوه استفاده از این قابلیت را به شما عزیزان آموزش دهیم.با سیم سنتر همراه باشید.

قابلیت پشت خطی چیست؟

نشانه پشت خطی داشتن به این صورت است که با اینکه گوشی شما در اون لحظه مشغول است اما بوق مشغولی برای فرد تماس گیرنده پخش نخواهد شد و شما می توانید تماس او را به راحتی پاسخ دهید. برای شما نیز این ویژگی به این صورت خواهد که صدای چند بوق ممتد پشت هم شنیده می شود و شما را آگاه می کند که فردی پشت خط شماست. اما اگر قابلیت پشت خطی در گوشی شما غیرفعال باشد، در هنگام مکالمه اگر فردی با شما تماس بگیرد بوق اشغال را خواهد شنید.

اگر دوست دارید که این ویژگی Call Waiting Active را در گوشی های آیفون و اندروید خود فعال کنید آموزش زیر را از دست ندهید.

پشت خطی همراه اول در گوشی های اندروید را چگونه فعال کنیم ؟

گام های زیر را دنبال کنید تا ویژگی انتظار مکالمه در دستگاه اندروید ۶ به بالا برای شما فعال شود.

  1. به شماره گیر تلفن خود بروید و روی سه نقطه تپ کنید و تنظیمات یا settings را انتخاب کنید.
  2. در داخل تنظیمات روی تماس یا calls تپ کنید.
  3. حالا روی تنطیمات دیگر یا Additional settings تپ کنید. هنگامی که روی این گزینه ضربه می زنید یک پیام پاپ آپ دریافت خواهید کرد. منتظر بمانید.
  4. حالا انتظار تماس یا call waiting را علامت بزنید و کار تمام است.

به جای مراحل بالا شما می توانید با شماره گیری *۴۳# انتظار تماس را فعال کنید و برای غیر فعال کردن انتظار تماس#۴۳# را شماره گیری کنید. همچنین برای چک کردن وضعیت *#۴۳# را شماره گیری کنید. اگر در هنگام وارد کردن این کد پیغام Call Waiting Active ظاهر شد بدین معنا است که سیستم پشت خطی برای گوشی فعال شده است.

فعال سازی سرویس انتظار تماس همراه اول با کد دستوری اختصاصی

روش دیگری که برای فعال سازی پشت خطی همراه اول پیشنهاد می‌شود، استفاده از کد دستوری دستوری انتظار تماس همراه اول است:

  • کد دستوری معروف #10* را بر روی شماره گیر گوشی خود وارد کنید (البته کدهای دستوری #2*10* یا #‌242*10* شما را به مراحل جلوتری برای دستور مورد نظر می‌برند اما از آنجا که ما به دنبال روش‌های ساده‌تر هستیم کد معروف # 10* را پیشنهاد می‌دهیم).
  • از لیست ارائه شده، گزینه خدمات اصلی (شماره 2) را انتخاب کنید.
  • سپس گزینه مکالمه (شماره 4) را انتخاب کنید.
  • در این مرحله انتظار مکالمه (شماره 2) را وارد کنید.
  • در آخر، اپراتور همراه اول نتیجه دستور شما را در پیغامی اعلام خواهد کرد.

کد دستوری همراه اول برای غیر فعال سازی سرویس انتظار مکالمه

کد دستوری معروف #‌10* در همه شرایط مشترکین همراه اول را همراهی می‌کند. شما می‌توانید با وارد کردن کد دستوری #‌10* یا کد دستوری #‌242‌* 10‌* مستقیما به منوی سرویس انتظار مکالمه همراه اول هدایت شده و غیر فعال سازی آن را با درج شماره 2 درخواست کنید.

آیا استفاده از سیستم تماس پشت خطی هزینه‌بر است؟

به خاطر داشته باشید که ارسال کد دستوری فعال‌ سازی تماس پشت خطی همراه اول، ایرانسل و رایتل و نیز فعال‌ سازی این سرویس در تلفن ثابت به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. گرچه در گذشته به عنوان یکی از سرویس‌های ویژه و ارزش افزوده تلفن ثابت به شمار می‌آمده است. از این رو کد فعال کردن پشت خطی تلفن همراه و یا ثابت را برای فعال‌ سازی این قابلیت در موارد لزوم به خاطر بسپارید.

فعال كردن پشت خط همراه اول

آموزش فعال و غیر فعال کردن پشت خطی همراه اول در گوشی های آیفون

برای گوشی های آیفون نیز می توانید مراحل مشابهی را دنبال کنید تا ویژگی Call waiting را فعال کنید.

  1. به setting بروید.
  2. روی phone کلیک کنید.
  3. روی گزینه Call waiting بزنید و اندکی صبر کنید.
  4. نشانگری را خواهید دید که جلوی call waiting قرار دارد.
  5. ان را به سمت راست کشیده تا فعال شود.

قابلیت پشت خطی در تلفن‌های سانترال

فعال نمودن این قابلیت بر روی تلفن سانترال برای تماس‌های داخلی و خارجی متفاوت است. نحوه فعال‌ سازی سرویس پشت خطی در مارک‌های مختلف تلفن‌های سانترال ممکن است تفاوت‌هایی داشته باشد که بهتر است به دفترچه راهنمای آن مراجعه شود. هم چنین در صورتی که از خط‌های داخلی بسیاری بهره می‌برید نرم افزارهای کامپیوتری وجود دارند که با صرف زمان و انرژی اندک به شما امکان فعال‌سازی این قابلیت را ارائه می‌دهند.

نحوه استعلام وضعیت سرویس انتظار مکالمه همراه اول

اگر تمایل دارید که پیش از هر اقدامی از وضعیت پشت خطی گوشی تلفن همراه اندرویدی خود استعلام بگیرید، می توانید از کد دستوری #43#* استفاده نمایید. کد عنوان شده را در شماره گیر گوشی تلفن همراه اندرویدی خود وارد کرده و شماره گیری نمایید. بدین ترتیب وضعیت فعال یا غیر فعال بودن انتظار مکالمه به شما گزارش داده می شود. به طور کلی دو وضعیت ممکن است به شما نمایش داده شود:

  • Call waiting service was enabled for: Voice: این پیغام نشان دهنده این موضوع است که سرویس انتظار مکالمه شما فعال است.
  • Call waiting service was disabled for: Voice: این پیغام بیانگر این موضوع است که سرویس انتظار تماس شما غیرفعال می باشد.

فعال كردن پشت خط همراه اول ، نحوه فعالسازی سرویس پشت خطی در تلفن همراه و ثابت ، فعال سازی انتظار تماس همراه اول در گوشی اندروید ، کد دستوری فعال سازی تماس پشت خطی اپراتورها ، پشت خطی همراه اول ، کد فعال سازی پشت خطی همراه اول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *