اخبار, اپراتورها

ایرانسل 14 ساله شد

ایرانسل 14 ساله شد!

مراسم چهاردهمین سالروز راه‌اندازی شبکۀ تلفن همراه ایرانسل، صبح امروز سه‌شنبه 29 مهر ماه 1399، با ارائۀ پنج خدمت جدید در حوزۀ زندگی دیجیتال، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، در این مراسم که با حضور دکتر بیژن عباسی‌آرند، مدیرعامل و جمعی از اعضای هیأت‌مدیره و مدیران ایرانسل، در سالن همایش‌های ساختمان مرکزی ایرانسل برگزار شد. به دلیل شرایط کرونایی و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ایرانسل به صورت آنلاین از طریق اپلیکیشن تلویزیون اینترنتی لنز و نیز سامانۀ «دانا پلاس»، پذیرای خبرنگاران بود و شمار کمی از اصحاب رسانه نیز، از میان افرادی که متقاضی حضور در مراسم بودند و در قرعه‌کشی برگزیده شدند، در این مراسم حضور داشتند. در این مراسم، بالغ بر 40 رسانه حضوری و بیش از 80 رسانه به‌صورت آنلاین از طریق پلتفرم داناپلاس، مشارکت کردند.

مدیرعامل ایرانسل، در این مراسم، طی سخنانی با اشاره به سال‌های آغاز به کار ایرانسل، اظهار داشت: ایرانسل برای ورود به بازار و گرفتن سهم بازار، رقابتی جدی با رقبایی سرسخت، با سابقه کار 12 ساله داشت و خوشبختانه با تلاش همکاران من، در این مدت، ایرانسل به یک برند تأثیرگذار و رقیبی جدی برای سایر بازیگرانِ این عرصه تبدیل شده است.

وی با اشاره به سابقه ورود تلفن‌همراه به ایران و اینکه زمانی تلفن‌همراه به عنوان کالایی لوکس در کشور در نظر گرفته می‌شد، گفت: در مقطعی که ثبت‌نام سیم‌کارت، محلی برای جمع‌آوری نقدینگی بود، راه‌اندازی ایرانسل با حضور سرمایه‌گذار داخلی و خارجی و یک استراتژی بزرگ، باعث شد انحصار در این زمینه شکسته شده و زمینۀ بروز و حضور فناوری‌های جدید در کشور فراهم شود.

عباسی‌آرند گفت: تجربه ایرانسل نشان داد، اگر اجازه دهیم بخش خصوصی وارد فعالیت‌ها شود، این امر انحصار را از بین برده و زمینۀ ارائۀ خدمات با کیفیت‌تر را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به 53.5 میلیون مشترک ایرانسل، افزود: اگر بُروز و حضور ایرانسل در وقت مناسب نبود و رقابتی در این 14 سال شکل نمی‌گرفت، شاید امروز این شبکۀ با کیفیت را ذیل شبکۀ ملی اطلاعات نداشتیم و نمی‌توانستیم خدمات مناسبی را در ایام سخت کرونایی که بسیاری از خدمات بر بستر فضای مجازی ارائه می‌شود، عرضه کنیم. ایرانسل، ثمرۀ یک تصمیم درست، در یک وقت مناسب است.

ارائه خدمات 5G

عباسی آرند در ادامه با قدردانی از سهامداران و اعضای هیأت‌مدیرۀ ادوار مختلف ایرانسل و افرادی که طی سال‌های گذشته، در فعالیت‌های این اپراتور نقش داشته‌اند و تعامل ارزشمند وزارت ارتباطات و رگولاتوری، اظهار کرد: ایرانسل پرچم‌دار نسل جدید تلفن‌همراه در کشور است و همچنان در ارائۀ خدمات جدید، این پیشتازی را حفظ کرده و با خدمات نسل پنج (5G) که به زودی در نقاط بیشتری از تهران، ارائه خواهد شد و توسعۀ خدمات دیجیتال، فعالیت‌های خود را دنبال می‌کند.

مدیرعامل ایرانسل در ادامه صحبت‌های خود با بیان این‌که فضای مجازی، امروز به یک واقعیت انکارناپذیر تبدیل شده که تاثیری جدی بر زندگی مردم می‌گذارد، اظهار کرد: طبیعتاً ایرانسل هم به عنوان جزئی از این شبکه، برای توسعه زیرساخت‌های خود تلاش‌های فراوانی داشته است. برهمین اساس، طبق آمارها، اکنون بیش از 53.5 میلیون مشترک در حال استفاده از خدمات ایرانسل هستند.

40 میلیون مشترک دیتای ایرانسل

وی تعداد مشترکان دیتای ایرانسل را بالغ بر 40 میلیون نفر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بیش 39 میلیون نفر مشترک اینترنت همراه ایرانسل هستند و بیش از 660هزار نفر از خدمات اینترنت ثابت ایرانسل استفاده می‌کنند. از نظر جمعیتی نیز 89 درصد جمعیت کشور، تحت پوشش این اپراتور قرار دارند.

عباسی‌آرند در ادامه به نقش ایرانسل در اقتصاد دیجیتال پرداخت و گفت: از ابتدای فعالیت ایرانسل تاکنون، حدود هشت میلیارد دلار سرمایه‌‌گذاری در این شرکت صورت گرفته و تا پایان سال گذشته، سهم این اپراتور در اقتصاد دیجیتال کشور، بالغ بر 15هزار میلیارد تومان بوده است و این عدد در سال جاری به بین 18 تا 19هزار میلیارد تومان می‌رسد.

از سوی دیگر، حدود 70 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم به واسطه فعالیت این اپراتور در کشور ایجاد شده و سهم درآمدی ما، برای دولت، تاکنون حدود 36 هزار میلیارد تومان و کل درآمدهای مستقیم و غیرمستقیم ما برای دولت، بیش از 46 هزار میلیارد تومان بوده است.

مدیرعامل ایرانسل در ادامۀ صحبت‌های خود به سهم ایرانسل از ترافیک دیتا در سال‌های گذشته پرداخت و گفت: در این سال‌ها، سرانه دیتای همراه مشترکان ما 40 برابر و رشد ترافیک دیتای همراه 1228 برابر شده است.

وی همچنین متذکر شد: اکنون دسترسی به اینترنت 4G مطالبۀ شهری و روستایی شده و در این زمینه، رشد بیش از 1400 برابری داشته‌ایم و بیش از 1100 شهر و دهستان بزرگ، اکنون از خدمات نسل چهار ارتباطی استفاده می‌کنند که در حدود 90 درصد این موارد، نسل 4.5 نیز در دسترس است.

مدیرعامل ایرانسل با اشاره به سیاست‌های چند سالۀ اخیر دولت در بحث توسعۀ ارتباطات روستایی و عدالت ارتباطی اظهار کرد: حدود 11 میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور تحت پوشش شبکۀ پهن‌باند قرار گرفته‌اند که از این میان حدود هفت میلیون نفر به صورت مستقیم و در بقیه موارد، با بهره‌گیری از رومینگ ملی و روستایی و از طریق سایر اپراتورها دسترسی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در قالب اجرای طرح USO، نصب بیش از 400 سایت در نقاط روستایی برای سال جاری پیش‌بینی شده که از این میان، تاکنون بیش از 270 مورد راه‌اندازی شده است.

عباسی‌آرند همچنین خاطر نشان کرد: علاوه بر این اقدامات در مناطق روستایی و کوهستانی کشور، پرداختن به نسل پنجم ارتباطی نیز از برنامه‌های ما بوده که خوشبختانه زیرساخت‌های لازم برای دسترسی به این شبکه ایجاد شده است و بیش از 1.5 سال است که فعالیت برای گذر از LTE به نسل پنجم (5G) را شروع کرده‌ایم.

وی ادامه داد: اکنون نیز در دو نقطه، یعنی ساختمان مرکزی ایرانسل و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، خدمات 5G ایرانسل راه‌اندازی شده و به زودی در دو نقطه دیگر نیز امکان دسترسی به شکل Hot Spot فراهم می‌شود که با توجه به محدودیت گوشی‌هایی که امکان ارائۀ خدمات نسل پنجم را دارند، نقاطی در شهرها به این شبکۀ ارتباطی، تجهیز شود.

14 سالگی ایرانسل

ایرانسل در تاریخ 29 مهر 1385 به طور رسمی شروع به فعالیت کرد. ایرانسل اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران است. همزمان با 14 سالگی ایرانسل مراسمی جهت قدردانی از تمامی کارکنان و مشتریان خود برگزار کرد.

با توجه به محدودیت های کرونایی، این مراسم به صورت آنلاین از طریق دو اپلیکیشن تلویزیون اینترنتی لنز  و برنامه دانا پلاس با حضور دکتر بیژن عباسی آرند، مدیر عامل شرکت ایرانسل برگزار شد.

مدیرعامل ایرانسل در سخنرانی خود از آخرین دستاوردها و موفقیت های ایرانسل صحبت کرد. ایرانسل هم اکنون اولین و تنها اپراتور ارائه دهنده اینترنت نسل پنجم است .

برخی از مزایای ایرانسل

از مزایای ایرانسل می‌توان به پوشش‌دهی گسترده و مناسب، مدیریت آسان حساب، طرح های تشویقی، برنامه های کاربردی ایرانسل و پشتیبانی 24 ساعته اشاره کرد. یکی از مهم‌ترین مزایای ایرانسل این است که مدیریت حساب بسیار آسان است.

نرم افزار ایرانسل من، این امکان را به شما می‌دهد که به راحتی حساب خودتان را مدیریت کنید؛ بسته های جدید بخرید و یا با پشتیبانی ایرانسل ارتباط برقرار کنید. یکی دیگر از امکانات ایرانسل تبدیل سیم‌کارت اعتباری به دائمی است.

شما با انجام مراحل معینی می‌توانید سیم کارت اعتباری خود را به سیم‌کارت دائمی تبدیل کنید. همچنین ایرانسل سرویس هایی مخصوص کودکان و نوجوانان ارائه می‌دهد مانند سیم‌کارت کودکان و نوجوانان که این سیم‌کارت ها شرایط ویژه و خاصی دارند که والدین می‌توانند قابلیت های آن‌ را کنترل کنند.

پوشش‌دهی ایرانسل

ایرانسل دارای منطقه پوشش گسترده ای است که البته هنوز جای پیشرفت دارد. اینترنت همراه ایرانسل شامل نسل دوم و و سوم و چهارم به علاوه اینترنت 4.5G است.ایرانسل ارائه دهنده اینترنت ثابت خانگی (TD-LTE) نیز است که شامل اینترنت نسل چهارم و 4.5G می‌باشد.

شاید هنوز مناطقی در کشور وجود داشته باشد که تحت پوشش ایرانسل نباشند مانند برخی روستاها، به همین منظور توصیه ما این است که قبل از خرید سیم‌کارت ایرانسل از پوشش‌دهی آن در منطقه مد نظرتان اطمینان حاصل فرمایید.

برای این‌ کار کافی است به سایت ایرانسل مراجعه کرده مناطق تحت پوشش را چک کنید همچنین برای مقایسه خدمات اپراتور ها در مناطق مختلف کشور می‌توانید از سایت نت‌سنج پلاس که زیر نظر وزارت ارتباطات است، استفاده کنید.

هدیه های ویژه ایرانسل به مناسبت 14 سالگی

به مناسبت 14 سالگی ایرانسل، این شرکت هدایای ویژه ای برای مشترکین خود در نظر گرفته. از بامداد سه شنبه 29 مهر 1399 استفاده از برنامه تلویزیون اینترنتی لنز به مدت یک هفته برای تمامی مشترکین ایرانسل رایگان خواهد بود.

همچنین از همین تاریخ به مدت یک ماه استفاده از برنامه دانا پلاس برای استفاده از خدمات آموزش آنلاین برای تمامی مشترکین ایرانسل رایگان خواهد بود.

در کنار این هدیه های ویژه، ایرانسل به مدت 24 ساعت از بامداد 29 مهر 1399  امکان استفاده از قسمت های موسیقی و فیلم چارخونه را به صورت رایگان برای کاربران خود قرارداد و در قسمت کتاب صوتی نیز به همین مدت 50 درصد تخفیف اعمال کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *