مقالات

دلایل سوختن سیمکارت چیست؟

سوختن سیمکارت

سوختن سیمکارت های تلفن همراه موضوعی است برخی مشترکان تلفن همراه هر چند سال یک بار و یا شاید هرچند ماه یک بار ممکن است که به دلایل مختلف با  آن مواجه شوند. دلایل مختلفی برای سوختن سیم کارت وجود دارد و تقریبا همه افراد این مشکل را در زندگی خود تجربه کرده‌اند. در کل همه سیمکارت ‌ها یک عمر مفیدی دارند که به عوامل مختلفی مانند نحوه استفاده، نگهداری از سیم کارت و میزان مصرف آن بستگی دارد. در این مطلب دلایل سوختن سیمکارت را بررسی می‌کنیم.

بررسی دلایل سوختن سیمکارت

افزایش میزان روشن یا خاموش کردن تلفن، مقدار و تعداد مکالمات و حتی تعداد پیامک‌های ارسالی و دریافتی، همه در کاهش عمر سیمکارت اثر دارند.

سیم‌کارت معمولا وقتی می‌سوزد که صحیح از آن استفاده نکنید. صدمه فیزیکی، وارد کردن پین کد (معروف به Pin) اشتباه بیش از دفعاتی معلوم، وارد یا خارج کردن سیم‌کارت هنگام روشن بودن موبایل، اتصال موقت، نمناکی یا تماس با رطوبت، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، لمس یا آغشتن صفحه طلایی آن به ذرات غبار، چربی و… از عوامل دیگر خرابی و سوختن سیم‌کارت به شمار می‌رود.

 سیمکارت تلفن همراه بسیار ظریف است و قرار دادن آن در محیط‌‌‌‌های مغناطیسی مانند نزدیک تلویزیون و رایانه باعث سوختن سیم‌کارت خواهد شد.

در آب افتادن و ضربه خوردن گوشی از دیگر علل سوختن سیمکارت هستند. حتی اگر شما گوشی خود را یک شب تا صبح در فاصله نیم متری یک شوفاژ روشن قرار دهید ممکن است سیم‌کارتتان آسیب ببیند.

یکی دیگر از مسائلی که می تواند باعث سوختن سیم‌کارت شود گوشی‌های غیراستاندارد است چراکه در موارد متعدد این گوشیها ولتاژها را به مقدار استاندارد یا بدرستی به سیم‌کارت منتقل نمی‌کنند و به همین دلیل لازم است پیش از خرید توجه کافی نسبت به این موضوع صورت گیرد.

نشانه های سوختن سیمکارت چیست؟

به طور معمول سه مشخصه نشان از سوختن سیم‌کارت دارد. اول این‌که خط مورد نظر آنتن نمی‌دهد، دوم این‌که  در حالی که گوشی روشن است، اگر با خط تماس بگیرید پیغام خاموش بودن تلفن همراه را می‌شنوید؛ سوم هم این‌که بر روی گوشی پیغامی حاکی از وجود نداشتن سیم‌کارت مشاهده می‌شود که این پیغام در گوشی‌های مختلف متفاوت است.

هنگامی که سوختن سیم‌کارت ناشی از پر شدن کانتر باشد پیام سوختن سیم‌کارت برروی گوشی مشاهده نمی‌شود.

آیا سیم کارت تاریخ مصرف دارد؟

حرارت، امواج، ضربه، تغییرات ولتاژ و اشتباه قرار دادن سیم‌کارت، از عوامل عمده سوختن سیمکارت به‌شمار می‌رود اما گزارش‌هایی هم از دفاتر خدمات امور مشترکان تلفن همراه و برخی مشترکان مبنی بر سوختن برخی از سیم‌کارت‌های تلفن‌ همراه بدون علت خاص که ظاهرا تاریخ مصرف آن‌ها به پایان رسیده است، شنیده شده است.

در واقع نمی‌توان عمر استانداردی را برای سیم‌کارت‌ها تعریف و مشخص کرد؛ معمولا عمر مفید آن‌ها را می‌توان پنج سال در نظر گرفت اما در مجموع عوامل متعددی باعث سوختن و یا از رده خارج شدن سیم‌کارت‌ها می‌شود.

مرکز خرید و فروش سیمکارت رند سیم سنتر

مرکز خرید و فروش سیمکارت رند سیم سنتر، بزرگترین مرکز خرید و فروش سیمکارت ۹۱۲ رند و غیر رند همراه اول, صفر و کارکرده در تهران هست . از جمله خدمات سیم سنتر می توان به خرید سیم کارت رند ، فروش سیم کارت ، معاوضه سیم کارت ، خرید اقساطی سیم کارت نام برد . رند ترین سیم کارت های همراه اول متعلق به مرکز خرید و فروش سیم کارت سیم سنتر می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *