مقالات

سیم کارت رند حروفی چه سیم کارتی است؟

سیم کارت رند حروفی

آمارگیری‌ها نشان می‌دهد سیم کارت رند حروفی (Phoneword) در سراسر دنیا از مرغوب‌ترین‌ و گران‌ترین نوع سیم کارت به شمار می‌رود. شماره‌های رند حروفی به دلیل نمایش و شماره ‌گیری به صورت حروف، راحت‌تر در ذهن ثبت می‌شوند. همین آسان به خاطر سپرده شدن، دلیل محبوبیت این نوع سیم کارت در دنیا است. اغلب برندهای مشهور از سیم کارت رند حروفی در تبلیغات شرکت خود استفاده می‌کنند.

درباره سیم کارت رند حروفی

خطوطی هستند که تمام یا بخشی از آنها از نظر حروف لاتین موجود بر روی گوشی های تلفن ثابت یا همراه ، با نام یا نام خانوادگی یا هر کلمه معنی­ دار دیگر مطابقت داشته باشد.

نمونه هایی از سیم کارت رند حروفی عبارتند از:

شماره 6642623 0912 که با کلمه Mohamad مطابقت دارد.

 شماره 2647254 0912 که با کلمه Amirali مطابقت دارد.

با کنار هم قرار دادن حروف می‌توان یک کلمه ساخت. برای مثال اگر بخواهید سمیه را شماره‌گیری نمایید این شماره حروفی شما 7662934 می‌شود. اگر در کلمه شما به طور مثال 2 بار حرف A وجود داشته باشد، باید 2 بار 2 را بگیرید.

آشنایی با شماره های رند حروفی

 

اگر به تلفن های همراه و ثابت خود نگاه کنید، می بینید که در کنار هر عدد سه یا چهار حرف انگلیسی وجود دارد.از این حروف علاوه بر ارسال پیامک برای تماس با شماره سیم کارت های رند استفاده می‌شود. وجود این حروف روی تلفن‌های قدیمی بیانگر قدمت سیم کارت های رند حروفی در جهان است.

عدد  روی  گوشی

حروف  معادل

2

a  ,  b  ,  c

3

d  ,  e  ,  f

4

g  ,  h  ,  i

5

j  ,  k  ,  l

6

m  ,  n  ,  o

7

p  ,  q  ,  r  ,  s

8

t  ,  u  ,  v

9

w  ,  x  ,  y  ,  z

حال با کنار هم قرار دادن حروف می توان یک کلمه را تشکیل داد. به طور مثال اگر شما بخواهید کلمه alireza را شماره گیری کنید باید شماره ۲۵۴۷۳۹۲ را بگیرید. باید توجه کنید که حروف معادل به معنای عدد مقابل آن است و اگر کلمه به طور مثال دو حرف aa داشته باشید شما باید عدد ۲ را دوبار بگیرید. (به صورت ۲۲) همچنین اگر کلمه ab را بخواهید بگیرید باید باز هم دو بار عدد ۲ را بگیرید. پس حروف a , b , c همان عدد ۲ می باشد و به همین ترتیب و طبق جدول راهنمای بالا بقیه حروف به همین شکل گرفته می شوند.

مثال تصویری جهت آشنایی بیشتر : 

0912Farshad = 0912-3277423

مزایای شماره های رند حروفی در تبلیغات

استفاده از شماره رند حروفی در تبلیغات، اصلی‌ترین مزیت این سیم کارت ها به شمار می‌رود. هدف یک شرکت از تبلیغات، شناساندن برند و محصولات خود به مخاطبان است.

به طور مثال اگر نام برند شما ایران باشد فقط کافی است پس از خریداری شماره 021-IRAN آن را در تبلیغات خود استفاده کرده تا مخاطبین به راحتی آن را به خاطر بسپارند. (021-IRAN  معادل 021-4726 می باشد)

در سراسر جهان و به تازگی در کشورمان خیلی از شرکت های بزرگ و مطرح از این نوع شماره های جهت تبلیغات خود استفاده می کنند. شرکت هایی مثل اپل ، نوکیا ، سونی ، یاهو ، نیسان و هزاران برند معروف دیگر از جمله این شرکت ها هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *