مقالات

قیمت گذاری سیم کارت چگونه انجام می شود؟

قیمت گذاری سیم کارت چگونه انجام می شود

قیمت گذاری سیم کارت – ارزش گذاری سیم کارت

قیمت گذاری سیم کارت برای کسی که بخواهد سیم کارت خود را بفروشد یک دغدغه مهم به حساب می آید. زیرا می خواهد سیم کارت خود را که یک دارای به حساب می آید را با بهترین قیمت و با بیشترین ارزش بفروشد.
در صورتی که سیم کارت رند باشد، این دغدغه بیشتر خواهد بود زیرا قیمت گذاری سیم کارت رند کار نسبتا دشوارتری است و نیاز به تجربه بالایی دارد.

 

فاکتورهای قیمت گذاری سیم کارت چیست ؟

به صورت کلی برای قیمت گذاری خط موبایل 4 فاکتور اساسی نقش اصلی را ایفا می کنند و بر قیمت تعیین شده نهایی سیم کارت تاثیر مستقیم را می گذارند. در ادامه به بررسی این 4 عامل می پردازیم.

صفر یا کارکرده بودن شماره

صفر یا کارکرده بودن یک خط موبایل یکی از 4 فاکتور اصلی در قیمت گذاری روی سیم کارت است که این فاکتور به دو دلیل مهم است:

  • کسی شماره آن را ندارد و برای شما مزاحمتی از طرف افراد یا شرکت ها و پیام های تبلیغاتی ایجاد نخواهد شد.
  • عدم نیاز به چک کردن سوء سابقه سیم کارت زیرا اصلا از آن استفاده نشده است که جرمی با آن رخ دهد.

این دو فاکتور در تعیین قیمت سیم کارت کارکرده نیز بسیار موثر هستند.

رند بودن یا نبودن سیم کارت

فاکتور بعدی قیمت گذاری سیم کارت، رند بودن یا نبودن آن است که باعث می شود قیمت گذاری روی آن کمی دشوار شود. تشخیص رند بودن سیم کارت بر اساس مشخصه های زیادی انجام می شود که بر اساس شکل قرارگیری اعداد نسبت به یکدیگر است. (در ادامه مطلب جزئیات بیشتری را در این رابطه در اختیار شما می گذاریم)

کد سیم کارت

کد سیم کارت دیگر عامل قیمت گذاری خط است که نشان دهنده اولین رقم بعد از پیش شماره است. برای مثال در شماره 09125000000، عدد 5 همان کد این خط یا سیم کارت است. به صورت کلی هرچه عدد کد سیم کارت پایین تر باشد، دارای ارزش بیشتری خواهد بود (به استثناء عدد 0). بنابراین کد 1 دارای بیشترین ارزش و کد 0 دارای کمترین ارزش است.

شماره تهران یا شهرستان

هرکدام از اپراتورهای تلفن همراه ایران از ابتدای فعالیت خود تعدادی پیش شماره را به خود اختصاص داده اند. برای مثال اپراتور اول (همراه اول) برای یک یا چند استان، از یک پیش شماره خاص استفاده کرده است و شماره های ارائه شده در هر استان، بر اساس این پیش شماره بوده است.
به طور مثال پیش شماره تهران 0912 است و پیش شماره اصفهان و یزد و بخش هایی از کرمان و خراسان جنوبی، 0913 است. معمولا قدمت و محل عرضه این پیش شماره هاست که ارزش آنها را بالا می برد. در اپراتور همراه اول، پیش شماره 0912 دارای بیشترین ارزش و در ایرانسل نیز 0935 یا 0900 دارای بیشترین ارزش هستند.

 

نکته مهم: شایان ذکر است هرکدام از این فاکتورها به تنهایی قیمت نهایی را مشخص نمی کنند و برخر از آنها بر دیگری تاثیر می گذارند. برای مثال یک سیم کارت رند با کد بالا ممکن است از یک سیم کارت معمولی با کد پایین با ارزش تر باشد. این نسبت ها می تواند بین تمام این 4 فاکتور وجود داشته باشد.

قیمت گذاری خط رند – ارزش گذاری سیم کارت رند

تشخیص رند بودن و قیمت گذاری سیم کارت رند بر اساس فاکتورهای زیادی از جمله موارد زیر صورت می گیرد:

قرارگیری اعداد همسان پشت سر هم

قرارگیری اعداد سال و ماه پشت سر هم

قرارگیری اعداد از کم به زیاد یا زیاد به کم

قرارگیری حاصل جمع، تفریق، ضرب یا تقسیم اعداد

معنا دار بودن ترتیب اعداد بر اساس حروف ابجد یا معانیی از این دست

و…

قیمت گذاری سیم کارت همراه اول – ارزش گذاری سیم کارت همراه اول

شاید بتوان گفت که موثر ترین فاکتور در قیمت گذاری سیم کارت همراه اول، قدیمی و معتبر بودن پیش شماره تهران است. پیش شماره اصلی شهر تهران 0912 است که این پیش شماره، با ارزش ترین پیش شماره این اپراتور است. البته فاکتور کد و رند بودن هم در ارزش گذاری سیم کارت همراه اول موثر اند اما نه به اندازه پیش شماره محبوب آن.

قیمت گذاری خط ایرانسل – قیمت گذاری سیم کارت ایرانسل

در اپراتور ایرانسل هم موثرترین فاکتورها در قیمت گذاری سیم کارت، پیش شماره، رند بودن اعداد و همچنین داشتن قابلیت ها و امکانات خاص برای آنهاست.
برای مثال ایرانسل بر روی برخی از سیم کارت های خود که نام سیم کارت حرفه ای را بر روی آنها گذاشته، برخی امکانات از جمله تعرفه های مکالمه پایینتر و تعدادی امکان دیگر را گذاشته که در سیم کارت های معمولی این شرکت وجود ندارد.

قیمت گذاری سیم کارت از طریق این روش ها

در ادامه تمام روش های قیمت گذاری سیم کارت از جمله ربات قیمت گذاری سیم کارت و قیمت گذاری تخصصی توسط انسان را برای شما شرح می دهیم.

قیمت گذاری آنلاین سیم کارت (ربات قیمت گذاری سیم کارت)

کی از سریعترین روش های تعیین ارزش خط موبایل، استفاده از ربات قیمت گذاری سیم کارت است. برخی از سایت های ارائه خدمات سیم کارت، یک “سامانه قیمت گذاری سیم کارت” را در اختیار کاربران خود می گذارند که به آنها کمک می کند قیمت گذاری فوری سیم کارت را انجام دهند.
این ربات ها با داشتن الگوریتم های مشخص که بر اساس فاکتورهای اصلی تعیین قیمت طراحی شده است، کار قیمت گذاری را انجام می دهند. البته این را هم باید در نظر بگیرید که قیمت گذاری سیم کارت با ربات ممکن است دارای خطا یا دقت پایین تری نسبت به حالت دستی و توسط اپراتور انسانی باشد.

قیمت گذاری سیم کارت به صورت تخصصی (توسط انسان)

دقیق ترین روش قیمت گذاری سیم کارت، توسط انسان و به صورت کارشناسی و تخصصی انجام می شود. به این دلیل که انسان نسبت به ربات (ماشین) دارای هوش بالاتر و تجربه است، می تواند با در نظر گرفتن جوانب بیشتری اقدام به انجام این کار کند.

 

منبع : سیم سرویس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *