Simcard, همراه اول

رفع مسدودی سیم کارت همراه اول

رفع مسدودی سیم کارت همراه اول

یکی از مشکلات سیم کارت ها که اکثر افراد حداقل یک بار دچار آن شد اند مشکل مسدودی و قطع سیم کارت است.گاهی کاربران سیم کارت ها خبر از مسدود شدن ناگهانی و گاه بی دلیل سیم کارت خود می دهند به گونه ای که نه امکان ارسال تماس را دارند و نه می توانند پیامی دریافت کنند. در کنار این ها، محدودیت های دیگری مثل مسدودی دریافت و ارسال پیام کوتاه و البته استفاده از دیتا نیز برای این افراد اتفاق می افتد که می تواند مشکلات بسیاری را برای مشترکان سیم کارت ها ایجاد کند.

ما در این مقاله میخواهیم شما را در رفع مسدودی سیم کارت همراه اول راهنمایی کنیم پس با ما همراه باشید.

همراه اول مدت بسیار زیادی است که به عنوان اپراتور نخست در کشور ما فعالیت می کند و توانسته در این مدت مشترکان بسیاری را به خود جذب کند که تاثیر بسیاری در فعالیت این اپراتور داشته است.

طی سال های اخیر با وجود اینکه اپراتور های دوم و سوم به میدان آمدند و از طرفی دیگر نیز اپراتور های مجازی نیز وارد رقابت شده اند. اما همراه اول همچنان  پیشتاز در میزان مشترکان سیم کارت است و البته در خصوص سیم کارت های دائمی نیز با اختلاف بسیار با قدرت به کار خود ادامه می دهد و فاصله زیادی با سایر اپراتور ها دارد به طوری که اکثر مصرف کنندگان و مشترکان سیم کارت های دائمی، از مشتریان همراه اول هستند.

علت مسدود شدن سیم کارت همراه اول چیست؟

گاهی پیش می آید که ناگهان و در ظاهر بی دلیل سیم کارت همراه اول شما مسدود می شود و همین مسئله موجب می گردد که مشترکان سرگردان از دلیل مسئله به دنبال راه حل و رفع مسدودی سیم کارت همراه اول خود باشند.

اما سوال که برای شما بوجود می آید چه دلایلی باعث مسدودی سیم کارت میشود و چرا با چنین مشکلاتی روبرو می شویم؟

دلایل مسدود شدن سیم کارت همراه اول:

1. قاچاق ترافیک مخابراتی به صورت غیر مجاز

2. شکایت افراد حقوقی، حقیقی یا مدعی العموم از مالک سیم کارت

3. دستور سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

4. ارسال پیامک تبلیغاتی

5. عدم یا نقص اطلاعات مالک سیم کارت

مسدودی سیم کارت همراه اول به دلیل ارسال پیامک تبلیغاتی

همانطور که پیش از این نیز در این خصوص گفته ایم و نوشته ایم، یکی از اولین دلایلی که ممکن است سیم کارت همراه اول را با مسدودی مواجه کند مسئله ارسال پیام کوتاه های تبلیغاتی است. نهادهای ذی‌ربط در این خصوص بسیار جدی هستند و پس از مبارزه با ارسال پیام های تبلیغاتی که پیش از این شاهد آن بوده ایم.

برخی افراد سودجو به ارسال پیام کوتاه های تبلیغاتی با استفاده از سیم کارت های معمولی و شماره این سیم کارت ها می کنند که به سرعت و پس از ارسال پیام کوتاه تبلیغاتی مسدود می شوند و امکان ارسال و دریافت هیچ نوع خدماتی را نخواهند داشت.

نکته ای که مجددا باید یادآوری کرد این است که ممکن است در طی ارسال پیام های تبلیغاتی، فرد با مشکلات حقوقی و قضایی نیز مواجه شود و پای ارسال کننده این پیام های مزاحم به دادسرا نیز باز شود؛ به همین خاطر این مسئله می تواند گرفتاری های جدیدی برای صاحب و مالک سیم کارت و البته ارسال کننده این پیام ها در پی داشته باشد.

رفع مسدودی پیامک همراه اول

برای رفع مسدودی سیم کارت معمولا روش های متحد الشکلی اعلام می شود که می توان برای سیم کارت های مختلف استفاده کرد؛ برای رفع مسدودی سیم کارت همراه اول که دلیل آن به همین مسئله پیام های کوتاه تبلیغاتی باز می گردد و توسط رگلاتوری با مسدودی مواجه می شوند، می بایست صاحب سیم کارت همراه اول (یعنی کسی که سیم کارت به نام اوست) با در دست داشتن کارت شناسایی و مدارک معتبر به دفاتر پیشخوان یا نمایندگی های اپراتور مراجعه کرده و نسبت به رفع مسدودی و فعال سازی مجدد سیم کارت خود اقدام نماید.

مراحل رفع مسدودی سیم کارت همراه اول ارسال کننده پیامک تبلیغاتی

با مراجعه به مراکز مورد اشاره به احتمال فروان مشکل حل خواهد شد. اما در صورتی که برای خط مورد اشاره که دچار قطعی شده است شاکی خصوصی وجود داشته باشد کار سخت خواهد شد. به گونه ای که برای حل مشکل می باید رضایت شاکی خصوصی را جلب نموده که این مسئله نیز با بروکراسی اداری همراه خواهد بود.

رفع مسدودی سیم کارت همراه اول به دلیل عدم تکمیل مدارک

مسدودی سیم کارت همراه اول به علت عدم تکمیل مدارک یکی دیگر از دلایلی که می تواند موجب قطع شدن سیم کارت شود. استفاده از مدارک مخدوش و یا مشکل دار در هنگام ثبت نام خرید سیم کارت است که می تواند موجب شود که اپراتور نسبت به مالکیت سیم کارت و صاحب سیم کارت دچار شک و تردید شود.

گاهی هم که اصلا مدارکی که ارائه می شود دچار نقص می باشد و می بایست مشترک برای تکمیل آن به مراکز مجاز مراجعه نماید. لذا اپراتور سیم کارت همراه اول را قطع و مسدود می‌نماید. عدم مشخص بودن مالک سیم کارت می تواند مشکلات بسیار زیادی ایجاد کند و به همین خاطر اپراتور ها در تعیین مالک سیم کارت بسیار جدی و سخت گیر هستند و به هیچ وجه نمی پذیرند که سیم کارتی بدون صاحب مورد استفاده قرار گیرد.

علت مسدودی سیم کارت همراه اول به دلیل نقص مدارک

البته مسدودی سیم کارت همراه اول و این سخت گیری ناشی از سخت گیری ها از سوی دستگاه قضایی و البته رگلاتوری است که اپراتور ها را ملزم به تعیین تکلیف سیم کارت های بدون هویت یا با هویت مشکل دار می کند. زیرا عدم مشخص شدن مالک سیم کارت می تواند موجب شود که در بسیاری مواقع که مشکلات حقوقی به وجود می آید، طرف دعوی مشخص نباشد؛ حالتی را در نظر بگیرید که یک فرد با شماره ای مشخص برای شما مزاحمت های متعددی ایجاد کند، پیام بفرستد زنگ بزند و مشکلاتی از این دست ایجاد نماید.

بدون شک می توان از چنین فردی شکایت کرد. اما ماجرا وقتی پیچیده می شود که صاحب سیم کارت وجود خارجی نداشته باشد یا اساسا صاحبی برای سیم کارت به ثبت نرسیده باشد؛ آن وقت است که شکایت از یک فرد مجهول الهویه می تواند تا سال ها یک پرونده را با بن بست در دستگاه قضایی روبرو کند و مشکلات فراوان حقوقی و کیفری ایجاد نماید.

اما در صورتی که مالک سیم کارت و مشخصات آن کاملا واضح باشد شاکی می تواند به راحتی از سیم کارت مزاحم اقامه دعوی کرده و صاحب سیم کارت را به محکمه بکشاند و در صورت رای قاضی فرد متخلف به مجازات محکوم شود، همین مسئله است که موجب می شود که رگلاتوری و البته اپراتور ها نسبت به تعیین تکلیف سیم کارت های بی هویت سخت گیرانه عمل کنند و سیم کارت هایی که مشکلات این چنینی دارند را به صورت کامل مسدود سازند تا افراد برای رفع مسدودی سیم کارت همراه اول مراجعه نموده و قضایایی که ذکر کردیم رخ نداده و گرفتاری های پس از آن را از میان بردارند.

منبع : مای رند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *